شهردار بجنورد از ابلاغ رسمی طرح تفصیلی شهر بجنورد خبر داد.

 حمیدی گفت: در ضوابط ابلاغی جدید مزایایی از جمله مباحث معلولین، یکپارچه سازی خدمات تفصیلی در سطح شهر و رفع مغایرت محله‌های مختلف در نظرگرفته شده است.

او گفت: کوتاه شدن روند اجرایی-اداری پرونده شهرسازی شهروندان - با حذف کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج در مسیر کار- که منجر به طولانی شدن چندماهه پرونده می شد را بعنوان مزیت مهم دیگر طرح ابلاغی برشمرد.

حمیدی گفت: در طرح تفصیلی جدید محدوده خدماتی تغییر نکرده و براساس محدوده‌های موجود خدماتی، ضوابط محله‌های حاشیه‌ای با ضوابط مرکز شهر یکسان سازی گردیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:با مطالعه و بازنگری بافت حواشی، طرح تفضیلی شهر بجنورد به صورت یکپارچه سازی انجام شد.

مهدی رشیدی گفت: ضوابط بافت فرسوده شهر بجنورد نیز در آن تعریف شده است.

او  دستاورد‌های این طرح را شامل تمام محلات واقع در محدوده شهر بجنورد عنوان کرد و گفت:این طرح با ضوابط شهر بجنورد منطبق و یکپارچه سازی می‌شود و بافت حاشیه و میانی دیگر وجود ندارد و مهم‌تر آنکه آخرین آیین نامه جامعه معلولان و جانبازان هم در این طرح گنجانده شده است.

قابل ذکر است آخرین اصلاحات مربوط به طرح تفصیلی شهر بجنورد در چند سال پیش انجام شده و در آن، ضوابط شهرسازی در بافت میانی و حاشیه‌ای شهر متفاوت دیده شده بود، اما بر اساس بازنگری جدید، ضوابط در تمام نقاط شهر یکپارچه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.