راه اندازی دانشکده کشاورزی در دانشگاه بجنورد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: کشاورزی در خراسان شمالی نیازمند عبور از مرحله سنتی به مدرن است ،در این جهت باید دانشگاه بجنورد به عنوان محور علمی و اصلی این چرخه وارد میدان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  غلامرضا هوائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی، راه اندازی دانشکده کشاورزی را از نیاز‌های اساسی و کاربردی دانشگاه دولتی بجنورد برای ارتقای بخش کشاورزی استان دانست و گفت: دانشگاه بجنورد باید به بخش تحقیقات کشاورزی و مسائل اصلاح ژنتیک ورود یابد تا با فعالیت علمی، بخش کشاورزی استان توسعه یابد.

هوائی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها شناسنامه هر استان هستند و تغییر و تحول در هر منطقه به کمک دانشگاه‌های آن میسر می‌شود، گفت: محصولات شاخص کشاورزی این استان زعفران، انگور، نوغانداری و ... است که پیشنهاد تاسیس پایانه صادراتی و راه اندازی زنجیره ارزش این محصولات در سفر نائب رئیس مجلس به خراسان شمالی ارائه شده است و مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه بجنورد باید برای گسترش این طرح کمک کند.


بیشتر بخوانید


او  افزود: دانشگاه بجنورد با طرح‌های مطالعاتی خود به حوزه اصلاح ژنتیک، صرفه جویی در میزان مصرف آب محصولات تولیدی این منطقه و همچنین کیفی سازی فعالیت‌های کشاورزی ورود یابد. ایجاد فضای سبز و کاشت درختان مناسب با محیط و ایجاد منطقه جنگلی، بازنگری در طرح تفصیلی شهر و الحاق دانشگاه بجنورد به محدوده خدمات شهری شهرداری، طراحی و نصب المان در مزار شهدای گمنام دانشگاه بجنورد تا ٢٢ بهمن ماه، بازگشایی مسیر انتهای شهرک ناوک به طول دو و نیم کیلومتر تا دانشگاه بجنورد از دیگر موضوعات مهمی بود طرح و بررسی شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.