کابینه افراطی رژیم صهیونیستی مجموعه اقداماتی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال کرد.

بنیامین نتانیاهو، رئيس کابينه رژيم صهيونيستی از تدابیر انتقام جویانه دولتش علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به تحرک اخیر فلسطین در سازمان ملل و درخواست از دیوان دادگستری بین المللی برای اظهارنظر درباره ماهیت اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی خبر داد و اعلام کرد این تدابیر شامل تحریم برخی شخصیت‌های فلسطینی است.

نتانیاهو در جلسه کابینه در این خصوص گفت: ما تدابیر متعددی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین که باعث تصویب قطعنامه افراطی ضد اسرائیلی در سازمان ملل شد، اتخاذ کردیم. این تدابیر شامل تحریم شخصیت‌های بارز فلسطینی، مسدود کردن منابع مالی و توقف طرح‌های ساختمانی فلسطینی در منطقه ج و طرح‌هایی است که با تعهدات صریح تتشکیلات خودگران تناقض دارد. ما دولتی متفاوت با سیاستی متفاوت را تشکیل داده ایم و همه در آینده شاهد این موضوع خواهند بود.

در همین راستا، ️بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب حکم مصادره ۳۷ میلیون دلار از اموال تشکیلات خودگردان فلسطین را صادر کرد.

همچنین رژیم صهیونیستی مجوز سفر وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو کرد.  ریاض المالکی، وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطین پس از بازگشت از سفر خود به برزیل که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور این کشور انجام شده بود از این اقدام تل آویو آگاه شد. 

تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را تلاشی برای اعمال فشار کابینه جدید افراطی نتانیاهو برای رسیدن به خواسته هایش در برابر ملت فلسطین توصیف کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار