رژیم صهیونیستی پیکر‌های ۳۷۲ شهید فلسطینی را به خانواده آنها تحویل نمی‌دهد.

منابع خبری فلسطینی همزمان با سالروز گرامیداشت «روز شهید فلسطینی» اعلام کردند رژیم صهیونیستی هنوز هم پیکر‌های ۳۷۲ شهید فلسطینی که جان خود را در راه فلسطین، آزادی و استقلال آن فدا کردند، توقیف کرده است.

به نقل از فلسطین الیوم، روز شهید فلسطینی که در تقویم فلسطینیان یک روز ملی به شمار می‌آید؛ در سال ۱۹۶۹ مصادف با سالگرد شهادت اولین شهید انقلاب مسلحانه فلسطین، شهید احمد موسی سلامه نامگذاری شد. احمد سلامه در سال ۱۹۶۵ بعد از اجرای عملیات قهرمانانه «تونل عیلبون» به شهادت رسید. این در حالی است که ملت فلسطین از زمان نکبت (فاجعه اشغال فلسطین) تا به امروز بیش از یکصد هزار شهید را برای به دست آوردن آزادی و ماندن در سرزمین مادری خود و دفاع از مقدسات، خانه و خانواده‌های خود و در پاسخ به حملات شهرک نشینان تقدیم کرده اند.

آمار‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲، ۲۲۴ فلسطینی شهید شده اند که ۵۳ نفر از آنان از ساکنان نوار غزه بوده اند. این در حالی است که مقامات اشغالگر همچنان اجساد صد‌ها شهید و اسیر را در سردخانه‌ها نگهداری یا در قبور شماره گذاری شده (مقبره‌هایی که شهدای فلسطینی طبق شماره در آن دفن هستند و خانواده‌های ان‌ها نمی‌دانند این قبور متعلق به کیست و فقط صهیونیست‌ها از این مساله اطلاع دارند) نگهداری می‌کنند.

این در حالی است که این سیاست از سال ۲۰۱۵ مجددا تشدید شده است و با افزایش تعداد شهدا در یک سال گذشته، تعداد شهدایی که اجساد آن‌ها از سال ۲۰۱۵ توقیف شده (۱۱۷) نفر هستند که ۱۱ پیکر متعلق به اسرای شهید است. این تعداد شهید جزو ۳۷۲ نفری هستند که اشغالگران آن‌ها را در گورستان‌های شماره‌ای، دفن کرده است یا در سردخانه‌ها نگهداری می‌کنند.

این منبع نوشت جنبش اسیر فلسطینی از سال ۱۹۶۷، ۲۳۳ شهید تقدیم کرده است که از این تعداد ۷۳ شهید در اثر شکنجه، ۷۴ نفر در اثر سهل انگاری عمدی پزشکی (قتل تدریجی)، ۷۹ نفر در اثر قتل عمد و ۷ شهید در اثر شلیک گلوله جنگی به شهادت رسیده اند. این در حالی است که فلسطینیان در حال حاضر منتظر آزاد سازی پیکر یازده اسیر شهید هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار