النخاله: شهید سلیمانی به وحدت امت اسلامی ایمان داشت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در بیروت سخنرانی کرد.

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی در کنفرانسی سیاسی در بیروت که با حضور رهبران گروه‌های سیاسی مقاومت و به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: ما امروز برای گرامی داشت یاد و خاطره برادری بزرگ و فرمانده‌ای منحصر به فرد در این مراسم و مناسب گرد هم آمده ایم. امروز به لحاظ احساس عزتی که داریم و به خاطر مقاومت و برادر و فرمانده بزرگ و منحصر به فردی که از دست داده ایم، احساساتمان به هم گره خورده است. او صرفا یک فرمانده بزرگ نبود بلکه مجاهد بزرگی نیز بود. او در همه میادین در سطح جغرافیای مقاومت حاضر بود.  

وی افزود: این فرمانده بزرگ همانا شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی است. ما امروز برای گرامی داشت یاد و خاطره او تاکید بر ضرورت مقاومت در برابر طرح‌های صهیونیستی گردهم آمده ایم. ما راه همه شهداء را ادامه خواهیم داد، شهدایی که در این مسیر به همراه سردار حاج قاسم سلیمانی به مقام شهادت نایل شدند، همو که ناممکن را ممکن می‌ساخت، همو که از از دریچه فلسطین از مرز نماد ملی فراتر رفت و به نماد جهانی تبدیل شد، فلسطینی که امروز با قدس خود به معیاری برای حقانیت و آزادی و عیاری برای عدالت خواهان جهان تبدیل شده است.

زیاد نخاله ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی به وحدت امت اسلامی ایمان داشت. او معتقد بود که فلسطین و قدس سرلوحه این وحدت و سبب‌ساز آن است. از این رو، دغدغه نخست خود را فلسطین و مقاومت قرار داده بود. طی بیش از بیست سال گذشته، در حمایت از مقاومت فلسطین فراوان تلاش کرد تا اینکه مقاومت به اوج قدرت و قوت خود رسید به گونه‌ای که اکنون توان آن را دارد تا پایتخت رژیم اشغالگر را هدف موشک‌های خود قرار دهد، موشک‌هایی که آن شهید والامقام در اختیار مقاومت قرار داد. در این مسیر، مقاومت با تمام موانع پیشرو و پیچیدگی‌های موجود و با عزمی راسخ توانست سلاح‌های مورد نیاز مبارزان خود را با استفاده از تجربیاتش تامین کند که سرانجام روند امور به نبرد «شمشیر قدس» و نبرد «وحدت میادین» رسید.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: این‌ها بخشی کوتاه از عملکرد حاج قاسم در موضوع فلسطین بود. او همچنین در میدان‌های سوریه، یمن، عراق و سراسر منطقه محور مقاومت حاضر بود که حضور و تاثیر او بر کسی پوشیده نیست. حاج قاسم همیشه در بین ماست. او به عنوان فرمانده سیاسی و نظامی و روابط و تاثیرگذاری که داشت برای ما یک الگوست.

وی خاطرنشان کرد: من در اینجا فرصت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را مغتنم می‌شمارم و بار دیگر به مردم مبارز و نستوه فلسطین در سراسر اراضی فلسطین به ویژه در کرانه باختری قهرمان و به جوانان مبارز شجاع درود می‌فرستم، همان جوانان شجاعی که در برابر نیرو‌های دشمن صهیونیست در جنین، نابلس، قدس، رام الله و همه شهر‌های فلسطینی ایستاده اند. به همه گردان‌های مبارز در سراسر کرانه باختری و به همه شهدای قهرمان درود می‌فرستم.

زیاد نخاله در پایان، گفت: به همه فلسطینی‌های شجاعی که با امکانات ساده خود با ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و طرح آن مقابله می‌کنند، سلام و درود می‌فرستم. آن‌ها به خواست خداوند با وحدت و آزادی قدس افق‌های گسترده‌ای برای ما باز خواهند کرد. همچنین، از این فرصت استفاده می‌کنم و به برادرمان فرمانده کریم یونس که پس از چهل سال آزاد شد سلام و درود می‌فرستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار