همسر مطلقه‌ای که محمدرضا پهلوی را می‌دوشید + فیلم

پس از طلاق ثریا از محمدرضا پهلوی، مبالغ هنگفتی به خود ثریا بابت مهریه و مخارج دیگر پرداخت شده بود.

 با طلاق محمدرضا پهلوی و فوزیه، شاه ایران در صدد یافتن همسر جدیدی برای خود برآمد. به شاه دختران بسیاری معرفی می‌شد، اما او آن‌ها را نمی‌پسندید تا آنکه آوازه زیبایی ثریا به گوش شاه رسید و او خواهر بزرگ خود شمس پهلوی را برای بررسی به اروپا فرستاد.


بیشتربخوانید


شمس در میهمانی سفارت ایران در لندن ثریای ۱۸ ساله را پسندید و موضوع را با او در میان گذاشت و به این ترتیب ثریا اسفندیاری دومین همسر محمدرضا پهلوی شد و ملکه دربار ایران بود.

اما پس از هفت سال زندگی مشترک با ناامید شدن شاه از اینکه ثریا بتواند فرزند پسری برای او بیاورد، در کنار فشار‌های روزافزون و بخصوص فشار‌های تاج‌الملوک آیرملو مادر شاه باعث شد تا آن‌ها از هم جدا شوند.

البته برای حل مشکل نازایی همسر شاه، به معاینات پزشکی در مجهزترین بیمارستان‌های امریکا و زیر نظر بهترین متخصصان روی آوردند. با آنکه نظر پزشکان بر این بود که هیچ‌کدام شان مشکلی ندارند و تنها باید منتظر گذر زمان باشند؛ نبودِ ولیعهد، خانواده سلطنتی را دچار تشویش کرده بود.

پس از طلاق ثریا از محمدرضا پهلوی، مبالغ هنگفتی به خود ثریا بابت مهریه و مخارج دیگر پرداخت شده بود هرچند توقعات او تمامی نداشت.

طبق خاطرات اسدالله علم، ثریا در سال ۱۳۵۴ در نامه‌ای از شاه خواست که آپارتمانی در پاریس برایش خریداری شود و شاه نیز با آن موافقت کرد، ولی یک سال بعد در آبان ۱۳۵۵ با تقاضای مستمری ماهانه به مبلغ شش تا هفت هزار دلار از طرف او مواجه شد که این بار شاه به خشم آمد و گفت: با آن همه پولش چه کرده است؟ همین چندی پیش بود که ۱/۵ میلیون دلار برای او فرستادی. آن پدر عوضی‌اش مفت‌خور غریبی است. هر چه دارد از او می‌گیرد و فرصت‌های او را برای خوش‌گذرانی نابود می‌کند. به او هشدار دهید که این وضعیت نمی‌تواند برای ابد ادامه داشته باشد.

البته که این ولخرجی‌ها از جیب مردم ایران بود که اتفاقاً در روزگار پهلوی طعم فقر در زندگی و عدم پیشرفت کشور را حس می‌کردند. تاکنون جهان نیوز در این پرونده مطالبی درباره عیاشی خاندان پهلوی با پول مردم ایران منتشر کرده است.

در ادامه فیلم حراج اموال همسر دوم محمدرضا  پهلوی را مشاهده می کنید:

منبع: جهان نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
در این حکومت هم زنان برای مهریه مردان را زندانی میکنند
آخرین اخبار