مدیرکل استاندارد مازندران از صدور ۱۴۹۷ گواهینامه تایید ایمنی آسانسور در استان خبر داد.

محمد ملاعلی پور مدیرکل استاندارد مازندران گفت: یک هزار و ۴۹۷ گواهینامه تایید ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله از ابتدای امسال تا کنون در استان صادر شده است.

او افزود: یکی از شرح وظایف ادارات‌کل استاندارد استان‌ها نظارت بر کیفیت و ایمنی خدمات آسانسور از طریق شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده است و در صورت تایید ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت بازرسی، اداره‌کل استاندارد استان گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می‌کند.

ملاعلی پور گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد در راستای استانداردسازی و ایمن سازی، آسانسور‌های کششی برقی، هیدورلیکی و پله‌های برقی نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری هستند و موضوع لزوم اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور قبل از صدور پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

او افزود: انجام بازرسی‌های آسانسور توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌گیرد و شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه‌سازان به منظور رعایت الزامات فنی، تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز اشکال در فرایند صدور پایان کار ساختمان، باید فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند.

ملاعلی پور گفت: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت اتمام اعتبار گواهی نامه‌های مذکور، مالک یا بهره‌بردار یا شرکت سرویس و نگهداری آسانسور، باید با مراجعه به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به آدرس lift.inso.gov.ir نسبت به ارائه درخواست بازرسی ادواری اقدام کند.

او افزود: در صورت عدم انجام بازرسی ادواری سالیانه، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکان، مدیران ساختمان و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار