مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: در کتاب "والدین یار" آموزه‌های فلسفه تربیت با زبانی شیوا و بیانی رسا به رشته تحریر در آمده است تا زمینه انتقال آن به جامعه هدف فراهم شود.

محمد خلیل عسکری در آئین رونمایی از کتاب والدین یار تالیف معاونت اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس که ویژه والدین دانش آموزان تالیف شده گفت: اولیا از ارکان تربیت هستند و ضروری است در امر تربیت دانش آموزان با نظام تعلیم و تربیت همکاری کنند لذا مطالعه این کتاب را به والدین توصیه می‌کنم.

مدیر کل آموزش وپرورش فارس گفت: براساس سند تحول بنیادین، مشارکت والدین در تربیت کودکان نه تنها یک حق است بلکه تکلیف نیز هست.

عسکری گفت: دولت موظف به ادای این تکلیف و فراهم نمودن ساز و کار استیفای این حق است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در اسناد تحولی آموزش و پرورش، بر اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای بینش و نگرش والدین در راستای انجام تکالیف تربیتی تاکید شده است.

او گفت: در کتاب"والدین یار" آموزه‌های فلسفه تربیت با زبانی شیوا و بیانی رسا به رشته تحریر در آمده است تا زمینه انتقال آن به جامعه هدف فراهم شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش فارس، نیزگفت: در بخش اول این کتاب، از دوران کودکی به عنوان فرصت طلایی برای رشد و تعالی فرزندان یاد شده است.

دکتر مجید بذرافکن گفت: برای بهره گیری از این فرصت مغتنم، به راهکار‌هایی در راستای چگونگی تعامل مطلوب با فرزندان، پیشگیری از برخی رفتار‌های نامطلوب و درمان برخی نارسایی‌های تربیتی، اشاره شده است.

او گفت: انتقال آموزه‌هایی از فلسفه تربیت به والدین دومین بخش کتاب، " والدین یار" است که به زندگی و تلاش در تربیت فرزندان بیش از پیش معنا می‌بخشد.

مولف کتاب والدین یار گفت: وجود خانواده صالح در کنار مدرسه صالح منجر به پرورش فرد صالح خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش فارس گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که در تربیت نقش دارند باید ابتدا به وظیف و نقش خود واقع شوند تا بتوانند در امر تربیت موثر باشند.

او گفت: کتاب "والدین یار" تلاش کرده تا انچه در سند تحول آمده را محقق کند.

بذرافکن گفت: والدینی که آینده فرزندانش برایشان مهم است ضروری است این کتاب را مطالعه کنند.

او گفت: بهترین فرزندان در خانواده‌ای پرورش می‌بایند که زن و شوهر محبوب یکدیگرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.