کادر درمان در فرانسه به خیابان‌ها ریختند

هزاران نفر از پزشکان و کادر درمانی امروز شنبه در اعتراض به وضعیت حقوقی و شرایط کاری خود در خیابان‌های پاریس تظاهرات کردند.

هزاران نفر از پزشکان و کادر درمان فرانسه که از پیش برای اعتصاب و راهپیمایی‌های اعتراضی فراخوان داده بودند امروز شنبه به دلیل شرایط سخت کاری و حقوق‌های پایین به خیابان‌های پاریس ریختند.

به گزارش راشاتودی، این معترضان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته شده بود "ما مراقب شماییم؛ شما هم مراقب ما باشید" اعتراض خود را به وضعیت شغلی و معیشتی اعلام کردند.

پیشتر اعلام شده بود پزشکان در فرانسه قصد دارند ۵ ژانویه برابر با ۱۵ دی ماه به اعتصابات سراسری در این کشور بپیوندند. پزشکان فرانسوی در اعتراض به دستمزد پایین اعتصاب خود را از ۵ دی آغاز کردند و قرار است تا ۷ ژانویه یعنی ۱۷ دی ماه به این اعتصاب خود ادامه دهند. پزشکان عمومی و نیز پزشکان متخصص در فرانسه خواستار دستمزد دو برابری برای از سر گیری پذیرش بیماران شده اند.

در تابستان نیز پزشکان در اعتراض به دستمزد پایین و وضعیت معیشتی اعتراض کردند که دولت مکرون عملاً اقدامی در خور برای آرام کردن این اعتراض‌ها انجام نداد.

بسیاری از متخصصان حوزه پزشکی معتقدند فرانسه با بحرانی جدی در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی در سال‌های اخیر مواجه است و هر بار پزشکان و کادر درمان تلاش کرده اند با اعتصاب‌های خود نظر دولت را به این مهم جلب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
دکترا و پرستارا از دست کرونا به ستوه اومدن
آخرین اخبار