سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول از افتتاح کافه کوچه ۳۵ در خانه تاریخی نظرزاده این شهرستان خبر داد.

عباس چراغ چشم گفت: کافه کوچه ۳۵ در خانه تاریخی نظر زاده از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شد و به بهره برداری رسید.
او می‌گوید: خانه تاریخی نظر زاده در خیابان شریعتی، کوچه زرگران با بیش از ۱۰۰ سال قدمت از مسکونی و بلااستفاده بودن تبدیل به کافه شد که این ویژگی نشان دهنده فرهنگ و تمدن غنی مردم این شهرستان است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول ادامه داد: این بنای تاریخی خشتی و آجری بوده و دیوار‌های آن گلی و کاهگلی بوده و در مجموع دارای ۳ اتاق که یک اتاق آن در طبقه همکف و ۲ اتاق دیگر آن در طبقه بالای آن است.

آقای چراغ چشم با بیان اینکه خانه‌های تاریخی ظرفیت‌های گردشگری بسیار دارند، گفت: از آنجا که در این شهرستان صد‌ها خانه تاریخی و قدیمی وجود دارد، باید به نحو شایسته‌ای از ظرفیت این خانه‌ها استفاده کرد که به نظر می‌رسد تبدیل این خانه‌ها به مکان‌هایی نظیر؛ کافه، موزه، اقامتگاه و رستوران سنتی بهترین کاربری برای آن‌ها باشد.

او ادامه داد: با تبدیل این خانه‌ها به کافه، موزه، اقامتگاه و رستوران سنتی، علاوه بر کمک به حفظ آثار تاریخی و مدد گرفتن از بخش خصوصی در این زمینه، شرایط بازدید گردشگران از این مکان هابا شرایط بهتری فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.