معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم‌سازی ۷۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان خبر داد و گفت : ۳۳ هزار واحد غیرمقاوم باقی مانده تا پایان سال ۱۴۱۰ مقاوم‌سازی می‌شوند.

افشین فقیهی معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به رتبه نخست کرمانشاه در مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در کشور، گفت : در حال حاضر ۷۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده‌اند.

وی افزود: هم اکنون ۳۳ هزار واحد غیرمقاوم روستایی در استان باقی مانده که این واحد‌ها هم طی برنامه ۱۰ ساله تا پایان سال ۱۴۱۰ باید مقاوم سازی شوند و کار مقاوم سازی برخی از آن‌ها شروع شده است.

فقیهی با اشاره به افزایش تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، گفت: امسال مبلغ این تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده و کار پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی حدود یک ماه است که در کشور آغاز شده است.

وی افزود: افرادی که واحد روستایی فرسوده داشته و یا زمین جهت ساخت و ساز در اختیار داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات بهره بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اولویت با افرادی که است که واحد مسکونی فرسوده دارند و یا زوجین جوانی که زمین جهت ساخت و ساز داشته باشند.

فقیهی سهمیه امسال استان جهت مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی را سه هزار واحد اعلام کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تسهیلات مقاوم سازی با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود که از این مدت سه سال برای ساخت و ۱۷ سال برای بازپرداخت در نظر گرفته شده است.

فقیهی افزود: جهت ضمانت هم، ضمانت زنجیره‌ای در دستورکار قرار گرفته که البته برخی بانک‌ها در این زمینه مقاومت می‌کنند و در حال رایزنی با آن‌ها جهت رفع این مشکل هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.