امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شهدا راه مقاومت را به مردم نشان دادند، گفت: شهدا به راحتی آنچه جاذبه‌های دنیا برای انسان است را کنار می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم تشییع شهید گمنام در دانشگاه پیام نور اظهار کرد: شهدا، خواستنی‌ها، علاقه به خانواده و آرزوی رسیدن به مقامات عالی، تحصیلات، گرفتن پست و مقام، درخشش در جایگاه‌ها علمی و اجتماعی و سیاسی همه را کنار زدند و در راه خدا حرکت کردند.

وی بیان کرد: شهدا به راحتی آنچه دنیا و جذبه‌های دنیا برای انسان است را کنار می‌زنند، بهترین خواسته‌اش جان دادن در راه عشق است و برای این پیمانی که در دل شب با خدا بسته و اشک‌هایی که در این مناجات‌ها ریخته است در صحنه رزم با دشمنان به میدان می‌آید.

وی اظهار کرد: امروز این شهدا آمده‌اند تا مسیر را به ما یاد بدهند، غبار غفلت را از دل‌ها بزدایند که دنیا ارزش این را ندارد که دین فدا شود، شهدا آمدند و بالاترین نعمت خدا را به ما دادند تا جامعه را با بوی فضیلت و معنویت و روح ایثار و جهاد و شهادت عطرآگین کنند.

وی گفت: امروز در دانشگاه پیام نور اساتید و دانشجویان این مرکز برای همیشه میزبان شهید گمنام می‌شوند و این دانشگاه مزار عاشقان، عارفان و دلسوختگان خواهد بود.

وی افزود: شهدا در دهه بصیرت و مقاومت مهمان ما شدند، بهترین تبیین‌گر شهدا هستند، راه را به ما نشان می‌دهند تا در چاه نیفتیم، راه مقاومت را به ما نشان می‌دهند تا طعم تلخ ذلت را نچشیم.

وی بیان کرد: جای تاسف است برای آنان که اطلاعات خود را از رسانه‌های دشمن می‌گیرند و خروجی آن این می‌شود که قرآن و مسجد را آتش بزند، این نتیجه تهاجم دشمن در خانه‌ها است.

وی افزود: شهدا آمدند تا ما را در مسیری قرار بدهند که خدا را فراموش نکنیم، ایمان را فراموش نکنیم، دین خود را به دنیا ندهیم، غیرت و عفت به ما بازگردد و صراط مستقیم آن‌ها را ادامه بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.