دوره‌های آموزشی باید موجب خروجی مثبت در دستگاه اجرایی شود

سرپرست معاونت توسعه و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر بتوانیم در حوزه آموزش کارکنان به‌خوبی ورود موثر داشته باشیم، دوره‌های آموزشی عموما موثر نیست، باید دوره‌ها تاثیرگذار باشد تا خروجی مثبت برای دستگاه داشته باشد، موظف به توانمندسازی کارکنان هستیم.

محمدحسین خدابنده ۱۱ آذرماه در همایش استانی آموزش، منابع استانی، نوآوری و تحول با حضور مدیران آموزش دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های غیردولتی منتخب با اشاره به اینکه نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به‌عنوان یک سرمایه اصلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: هدف تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها حفظ جایگاه این نیروی انسانی است، یکی از راهکار‌های حفظ و ارتقای نیروی انسانی آموزش است، همه نیازمند رشد و ارتقا هستیم.

سرپرست معاونت توسعه و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: دانش باید با مهارت تلفیق شود تا افراد بتواند در ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها موثر واقع شوند، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با انعقاد قرارداد با مراکز آموزشی برای کارکنان خود دوره‌های مهارت‌آموزی را برگزار کنند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت است، عنوان کرد: دوره‌های آموزشی متعددی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در گذشته برگزار شده است، دوره‌های آموزشی باید خروجی مناسب در ارتقای عملکرد کارکنان داشته باشد.

خدابنده با تاکید بر اینکه آموزش کارکنان دارای مزایای بسیاری است، خاطرنشان کرد: کارکنان برای ارتقای رتبه باید از ظرفیت آموزشی مجموعه کاری خود بهره ببرند، هر وزارتخانه‌ای برای کارکنان خود سرفصل‌های آموزشی تعریف می‌کند که باید با شرایط شغلی این دوره‌ها هر سال به‌روز شود.

سرپرست معاونت توسعه و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اولویت‌ها و دغدغه‌های سازمان‌ها به مرور زمان دچار تغییر می‌شود، گفت: همچنین نیاز‌ها در حوزه اشتغال دچار تغییر شده و باید رشته‌های دانشگاهی مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح چارت سازمانی دستگاه‌های اجرایی باید در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد: جانمایی نیرو‌های انسانی در پست سازمانی بر اساس ظرفیت‌ها و دوره‌های آموزشی گذرانده شده توسط فرد باشد.

خدابنده در پایان بیان کرد: اگر بتوانیم در حوزه آموزش کارکنان به‌خوبی ورود موثر داشته باشیم، دوره‌های آموزشی عموما موثر نیست، باید دوره‌ها تاثیرگذار باشد تا خروجی مثبت برای دستگاه داشته باشد، موظف به توانمندسازی کارکنان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار