مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به حفاظت از اراضی رودخانه‌ای این استان گفت: تاکنون بیش از چهار هکتار از اراضی رودخانه‌ای استان سمنان آزاد شده است.

عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در استان سمنان، ۷۱ مورد تصرف اراضی رودخانه‌ای به مساحت ۴.۱ هکتار آزاد شده است.

 وی خاطرنشان کرد: هدف از آزادسازی اراضی رودخانه‌ای استان سمنان، حفاظت از اراضی رودخانه‌ای و حفظ ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مسیل‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه مطالعات ساماندهی و تعیین حدود و بستر رودخانه‌های استان گفت: درمجموع، قرارداد انجام مطالعات ساماندهی و تعیین حدود بستر و حریم رودخانه به‌صورت توأمان برای یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه در سنوات گذشته منعقد شده است.

 عسکری افزود: ۵۸۴ کیلومتر از این مطالعات مصوب شده و ۳۰۰ کیلومتر در مرحله تصویب قرار داشته و مابقی در مرحله انجام خدمات مطالعات و نقشه‌برداری است.

رضا نجف‌زاده، معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان و مدیر پروژه طرح الگوی متعادل بازار آب دشت سمنان هم گفت: بازار آب گامی مهم در راستای تعادل بخشی آبخوان و افزایش بهره‌وری آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.