مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: ۵۲ دستگاه دولتی طی روز‌های گذشته به دلیل مصرف بی رویه از سوی این شرکت اخطار دریافت کردند.

علی حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه پایش مستمر مصرف گاز ادارات دولتی استان در راستای مدیریت و کنترل مصرف گاز طبیعی صورت گرفته، اظهار داشت: طرح نهادینه سازی مصرف بهینه گاز طبیعی در تمامی دستگاه‌های دولتی سطح استان قزوین از طریق پایش مستمر ساختمان‌های اداری، از هفته اول آذر ماه آغاز شده و به صورت روزانه هم تداوم دارد.

وی به ضرورت رعایت مصرف گاز و صرفه جویی آن در ادارات و سازمان‌های دولتی، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مذکور و با هماهنگی استانداری و فرمانداری ها، از ابتدای آذرماه سال جاری تاکنون یک هزار و ۷۴ مورد بازدید از ادارات و دستگاه‌های اجرایی سراسر استان انجام شده است.

وی یادآور شد: براساس بخشنامه ابلاغی، تمامی مشترکان دولتی موظفند ضمن رعایت دمای حداکثر۱۸ درجه سانتی گراد در فضا‌های داخلی و همچنین راهرو‌ها و فضا‌های عمومی سرپوشیده، نسبت به روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموشی آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی A و B، انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (براساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیرات دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی نسبت به دوره مشابه سال گذشته اقدام کنند.

حجتی پور با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح، صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز در ادارات دولتی و استمرار خدمات رسانی به تمام مشترکان است، افزود: امیدواریم با توجه به همکاری و همراهی مدیران دستگاه‌ها و ادارات دولتی سطح استان به این امر مهم دست یابیم.

در صورت عدم رعایت دمای ۱۸ درجه‌ای در اماکن اداری، اخطار‌های لازم برای اصلاح الگوی مصرف داده می‌شود و در صورت تکرار، جریان گاز مشترکان یاد شده از سوی شرکت گاز استان قطع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.