مهدی دوستی با تاکید بر لزوم بروزرسانی لیست کالا‌های ته‌ لنجی،از تلاش برای دریافت مجوز دومین سری سفر ته لنجی برای ملوانان خبر داد.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم اصلاح رویه‌های ملوانی گفت:ضعف بهره وری حمل و نقل دریایی، پایین بودن ظرفیت بنادر کوچک و مشکلات نرم افزاری سبب شده که سرمایه گذاری انجام شده توسط لنج داران بازگشت مطلوبی نداشته باشد.

دوستی گفت: کم بودن تعداد سفر ته لنجی ملوانان باعث می‌شود که صاحب لنج در همان یک سفری که می‌رود بخواهد تمام هزینه‌های جاری و خدمه را جبران و کسب درآمدی هم داشته باشد که همین امر مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای دریافت مجوز سفر دوم ته لنجی، گفت: تعداد سفر‌های ته لنجی باید به حدی افزایش پیدا کند که حمل و نقل بهره‌ور شود و لازم نباشد، لنج‌ها با تجارت به دنبال کسب درآمد باشند.

او گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده امیدواریم که مجوز سفر دوم ته لنجی را دریافت کنیم.

دوستی با تاکید بر لزوم انضباط بخشی و تخصیص تخفیفاتی به صورت پلکانی به لنج داران، گفت: سیاست گذاری و تصمیم گیری در حوزه تجارت ملوانی باید به صورت متمرکز انجام شود. ضمن اینکه لازم است لیست ۹۷ کالایی که در فرآیند ته لنجی می‌توان وارد کشور کرد، اصلاح و بروزرسانی شود.

استاندار هرمزگان گفت: رویکرد ما در مواجهه با کالا‌های ته لنجی، آزادی تردد در سراسر استان و سخت گیری برای جلوگیری از خروج آن‌ها از مرز‌های استان است چرا که یکی از مزیت‌های استان هرمزگان خرید است و مسافران و گردشگران با این رویکرد به استان سفر می‌کنند، اما ارسال کالا‌ها به سایر استان‌ها این مزیت استان در جذب گردشگر را ضعیف می‌کند.

مهدی دوستی با بیان اینکه به دنبال به رسمیت شناختن تجارت خرد در کشور هستیم، گفت:تمام زیرساخت‌ها و سامانه‌ها نیز برای این نوع تجارت باید ایجاد شود تا با تشویق و ترغیب مردم ضمن تفکیک حمل و نقل از تجارت، بهره‌وری در این پیشه را بالا ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار