رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد که کشورش قصد دارد از ماه آینده طرح‌هایی را به منظور کاهش وابستگی عراق به ایران آغاز کند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد که در نشست «بغداد ۲» طرح‌های مهم عمرانی در عراق در قالب نقشه راهی تنظیم شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش میدل ایست نیوز، مکرون در مصاحبه با برخی نشریه‌های عرب زبان مدعی شد که مشکلات عراق، لبنان و سوریه تنها در چارچوب کاهش تأثیر ایران در منطقه قابل حل است.

او گفت که از سال ۲۰۲۰ برنامه جامعی برای تقویت اقتصاد عراق و اجرای طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به منظور «تقویت استقلال این کشور در برابر ایران و افزایش نقش منطقه‌ای عراق» آغاز کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد که نقشه راهی برای همکاری تنظیم شده که از ماه آینده آغاز می‌شود و شامل طرح‌های مهمی در عرصه آب و برق و گاز و توسعه اقتصادی است که همه این‌ها به کاهش وابستگی عراق به ایران می‌انجامد.

وی تأکید کرد که در روز‌های آینده نشست مشابهی درباره لبنان نیز برگزار خواهد شد و افزود که مهم‌ترین مساله در لبنان ایجاد راه‌حل سیاسی و انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکدست در لبنان است.

مکرون مدعی شد که قرار است در ماه‌های آینده به ابتکار عملی جدید در مورد لبنان دست بزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
منظورش از نخست وزیر و رئیس جمهور پاکدست برای لبنان، افرادی است که خوب به بیگانگان سواری بدهند و مصالح مردم لبنان را فدای مطامع غربیها بکنند. اینها برای همه دنیا نسخه می پیچند. خدایا شرشان را به خودشان برگردان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۱
مقصر خودمونیم که با وجود شرکت یک کشور بیگانه و غیر منطقه ایی و نبود سوریه توی نشست اردن فوری شال گلاه کرده رفتیم شرکت کردیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۳ دی ۱۴۰۱
شما جیب ملت ها رو نزنین و گند خودتونو جمع کنین، طرح و ایده ی جدید پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۳ دی ۱۴۰۱
برو ب اوضاع کشورت برس

ایران نباید دست بر دست بذاره
ارامش و از فرانسه بگیره همانطورکه چند ماه مقامات فرانسه دارن موج سواری میکنن
و برعکس به عراق ارامش بده
نزدیکی فرهنگی و پررنگ کنیم تا خیلی از همکاری ها اقتصادی با عراق داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۳ دی ۱۴۰۱
فولاد و سیمان ومصالح ساختمانی تولید داخل برای آبادانی سایر کشورها صادر میشود و به علت گرانی و تورم شدید در اقتصاد ساخت و ساز و آبادانی کشور به حالت سکون در آمده است دهن امثال مکرون را میتوانیم با سیاست های درست اقتصادی و دادن سوبسیدهای هدفمند که به سازندگی و آبادانی کشور منجر شود گل بگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۳ دی ۱۴۰۱
مکرون عوضی تر ازتو توی دنیا وجود نداره کیف کردم وقتی ارژانتین جام رو از چنگتون دراورد وتو باسر شکستگی به فرانسه خراب شدت برگشتی راستی ازسرما وبرف چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
عجب!!! خیلی زرنگه . اونموقع که آمریکائیها اینجا بودن همچین کاری رو میکرد. حالا که دیگه نه داعشی هست نه آمریکایی اومده جلو؟ اونموقع که بچه های سپاه قدس اونجارو پاک سازی میکردن این آقا کدوم جهنم دره بود؟ حالا که همه چی گل و بلبل شده میخواد بیاد منابع عراق رو به اسم آبادانی عراق مفت ببره و بخوره؟!! چاییدی آقای مکرون
آخرین اخبار