وزیر امور خارجه فرانسه از ایران خواست به تعهدات کامل خود ذیل توافق هسته‌ای موسوم به برجام بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه از ایران خواست به تعهدات کامل خود ذیل توافق هسته‌ای موسوم به برجام بازگردد.

بر این اساس، لودریان در صفحه خود در توییتر نوشت: امروز تصمیم مهمی توسط ۶ کشور اروپایی برای پیوستن به سازو کار مالی ویژه با ایران موسوم به اینستکس صورت گرفت. اتحادیه اروپا تعهد عمیق خود را به حمایت از برجام و استقلال عمل اروپا (از آمریکا) را نشان دادند. از همین رو از ایران انتظار داریم به تعهدات کامل خود ذیل برجام بازگردد.

ادعا‌های جدید وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح می‌شود که اینستکس در واقع همان برنامه نفت در برابر غذا است. این ساز وکار مالی که اروپایی‌ها مدعی هستند قرار است تحریم‌های آمریکا را دور بزند، هیچ پولی به ایران انتقال نمی‌دهد و تنها در قبال درآمد‌هایی که ایران کسب کند، مواد غذایی و دارو به تهران خواهد داد.

پیش‌تر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود مقامات اروپایی به واشنگتن اطمینان داده اند هیچ تراکنش مالی با ایران را بدون اجازه آمریکا انجام ندهند و تحریم‌های علیه تهران را نقض نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
امریکا فرار کرده. کامل رو قلم بگیر.
Germany
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
حتما بخاطر ۴ بسته چسب زخم، حتما!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۱:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
چشم داداش حتما ببخشید اگه اذیت شدین تو رو خدا من از طرف روحانی ازتون معذرت میخوام که نقشه‌هاتون برملا شد تاریخ این جنایت شما رو فراموش نخواهد کرد فرعون هم یهودی زیادی کشت ولی آخرش چیزی که ماند فرعون نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اول بروید و اجرای اروپایی را ثابت کنید ، بعد ایران بررسی کند و نتیجه را اعلام خواهد کرد
آخرین اخبار