حامد تقوایی با بیان این که دانشگاه شیراز با سابقهای قریب به هشتادسال فعالیت، بخش مهمی از تاریخ شهر شیراز است گفت: دانشگاه شیراز بهعنوان قطب علمی جنوب کشور و یکی از نهادهای فعال و تأثیرگذار در ایران، گنجینهای تاریخی بهشمار میرود؛ بنابراین برنامهریزی برای اجرای طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه امری ضروری و اولویت٫دار است که در تقویت روحیه اعتمادبه نفس و خودباوری و تعلق سازمانی دانشگاهیان تأثیر بسزایی دارد.
او با توضیح اینکه طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه شیراز به پیشنهاد و با پیگیری روابط عمومی دانشگاه تدوین شده و اتاق فکر آن، چندی پیش بهمنظور استفاده از خرد جمعی در سیاستگذاری و برنامهریزی برای هرچه غنیتر کردن این طرح تشکیل شده است، گفت: پس از تدوین این طرح، در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه ارائه شد که با استقبال اعضای هیأترئیسه قرار گرفت و بهعنوان یکی از طرحهای اولویتدار به تصویب رسید.
تقوایی گفت: برنامههای پیش بینیشده برای اجرای طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه که با همفکری شورای این طرح درنظر گرفته شده، عبارت است از: ۱. طراحی و اجرای هویت بصری، ۲. راهاندازی موزه، گالری و مرکز اسناد دانشگاه شیراز، ۳. راهاندازی فروشگاه دانشگاه برای ارائهی محصولات با برند دانشگاه، ۴. تدوین نقشه و راهنما و تقویم دانشگاه، ۵. فرهنگسازی و معرفی دانشگاه و ۶. راهاندازی تلویزیون و رادیو اینترنتی.
بهگفته مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز، هریک از برنامههای پیش بینیشده دربردارندهی فعالیتهای مختلفی است که بهصورت یک طرح مستقل، با کارگروه ویژه تدوین شده و یا بعضی از آنها همچنان در مرحلهی تدوین است که در آینده، پس از برآورد مالی و برنامهریزیهای لازم، ارائه خواهد شد.
تقوایی از آمادهسازی اینفوگرافی طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه شیراز برای کسب اطلاع بیشتر دانشگاهیان هم خبر داد و گفت: جزئیات هریک از بخشهای این طرح، همراه با فراخوان بخشهای مختلف، بهمنظور جلب مشارکت و همیاری دانشگاهیان و عموم علاقهمندان بهزودی منتشر خواهد شد.