تفاله سیب در حال حاضر دور انداخته می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که می‌توان از آن‌ها برای تقویت سلامت جوجه مرغ‌ها استفاده کرد.

به گفته دانشمندان دانشگاه کرنل ، تقریباً ۱۷۵۳۵۰ تن (۱۹۳۲۹۰ تن) تفاله سیب در فصول برداشت ۲۰۲۱-۲۰۲۲ فقط در آمریکا تولید شده است.

به دلیل محتوای بالای قند و اسید مواد، همراه با روش تخمیر، نسبت کربن به نیتروژن خاک را در صورت کمپوست سازی و استفاده به عنوان کود در مقیاس بزرگ مختل می‌کند.
در نتیجه، بیشتر تفاله‌های سیب به سادگی در محل‌های دفن زباله ریخته می‌شود.

مطالعات قبلی نشان داده اند که فیتوکمیکال‌ها و پری بیوتیک‌ها که به طور طبیعی در سیب وجود دارند ممکن است سلامت روده و میکروبیوم روده را تقویت کنند.

یک میکروبیوم خوب روده به نوبه خود با مزایای سلامتی بسیاری مانند مقاومت در برابر بیماری‌های خودایمنی و عفونت‌های باکتریایی همراه است.

با در نظر گرفتن این مطالب، تیم تحقیقاتی کرنل به رهبری پروفسور الاد تاکو بررسی کردند که آیا خوراک تقویت‌شده با تفاله سیب سلامت جوجه‌ها را بهبود می‌بخشد؟

به همین دلیل تفاله سیب را به مایع آمنیوتیک جنین‌های در حال رشد داخل تخم مرغ تزریق کردند.

دکتر تاکو گفت: انجام این کار وسیله‌ای قابل اعتماد برای نشان دادن اثرات بالقوه مفید تغذیه‌ای یک ماده غذایی خاص است.

هنگامی که جوجه‌ها از تخم بیرون آمدند و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، مشخص شد که تغذیه با عصاره تفاله سیب‌ها، میزان اسید‌های آمینه را در آن‌ها افزایش می‌دهد.
همچنین میکروب‌های مفید را در روده بزرگ افزایش می‌دهد و حمایت می‌کند.

دکتر تاکو گفت: در حال حاضر با تفاله‌ها مانند ضایعات صنعتی رفتار می‌شود، اگر بتوانیم از تفاله‌های غنی از مواد مغذی استفاده کنیم، می‌توانیم آن را به جیره غذایی جوجه‌ها اضافه کنیم.

ما می‌توانیم تغذیه آن‌ها را بهبود بخشیم و به بهره‌وری با روشی طبیعی‌تر دست یابیم و به طور بالقوه استفاده از مواد شیمیایی اضافه شده در رژیم غذایی را کاهش دهیم.

مقاله‌ای در مورد این تحقیق اخیراً در مجله Nutrients منتشر شده است.

 

منبع: سایت نیواطلس منتشره از دانشگاه کرنل

برچسب ها: تفاله سیب ، جوجه مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار