بلاروس با وضع قوانین ممنوعیت تردد در مناطق مرزی با اوکراین، از محدودیت‌های مرزی با این کشور پرده برداری کرد.

دولت بلاروس سفر کردن در بخش‌هایی از جنوب شرقی در منطقه گومل این کشور را برای هرکسی به جز ساکنان محلی و افرادی که از اقوام نزدیک خود دیدن یا برای کار سفر می‌کنند، با استناد به «امنیت مرزی» محدود کرده است.

به گزارش آرتی، در ماه اکتبر (مهر ماه)  «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، کی‌یف را به جمع آوری ۱۵ هزار سرباز در نزدیکی مرز بلاروس، ایجاد مواضع توپخانه و انجام عملیات شناسایی متهم کرد.

این در حالی است که «آناتولی لاپو» رئیس کمیته مرزی ایالتی بلاروس، گفت که مرزبانان به دلیل تلاش برای عبور غیرقانونی مرز‌ها و سایر تحرکات «تحریک‌آمیز» در حالت آماده باش هستند.

چند روز پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس مشترک خبری با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در مینسک گفت: «موفق به مقابله با چالش‌های پیش رو خواهیم شد و به همکاری خود با بلاروس ادامه خواهیم داد.» و افزود: «با همکاری مشترک با بلاروس، برای تولید سلاح جدیدی اقدام خواهیم کرد و با آموزش‌ها و تمرینات مشترک برای ارتقاء سطح توان دفاعی کشور‌های خود تلاش می‌کنیم. روسیه هیچ نفعی در سیطره بر هیچ کشوری ندارد.»

چندی پیش «لوریناس کاسیوناس» رئیس کمیته امنیت ملی و دفاع لیتوانی اعلام کرده است که از اول ژانویه ۲۰۲۳ تمامی شهروندان روسیه و بلاروس در این کشور از داشتن سلاح گرم منع خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار