از ابتدای امسال ۸۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی شهرستان بیرجند به متقاضیان پرداخت شده است.

خزاعی عرب رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دو بیرجند امروز در بازدید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از چند طرح موفق اشتغالزایی بیرجند گفت: ۸۰درصد تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به متقاضیان پرداخت شده است که امیدواریم تاپایان سال صددرصد این اعتبارات را پرداخت کنیم.

طرح پرورش زالو، کارگاه ساخت ظروف سفالی و چرم در بیرجند، کارگاه مبل سازی و پنجره سازی در روستای شمس آباد بیرجند از جمله این طرح‌ها بود که از آن‌ها بازدید شد.

خزائی در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶داده شده است.

او افزود: تاکنون بالغ بر۱۳۰میلیارد تومان پرونده اشتغالزایی برای خانواده‌های متقاضی تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دو بیرجند بیان کرد: اشتغال انجام شده در شهرستان بیرجند بیش از ۵۹۸ نفر در زمینه کاربری و راهبری و فرصت شغلی بوده است.

همچنین درحاشیه این بازدید، کارافرینان مشکلات خود را از جمله کسب مجوز، تسهیلات و دریافت وام، مشکل نقدینگی و احداث زمین کارگاهی را با نماینده مجلس مطرح کردند.

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید ضمن تشکر از کمیته امداد برای ایجاد اشتغال گفت: این کارآفرینان موفق باید به صورت همه جانبه حمایت شوند.

خسروی افزود: این حمایت ها باید چه به صورت تسهیلات و یا دادن مکان باشد تا اینگونه افراد غیر از تولید دغدغه دیگری نداشته باشند.

او تأکید کرد: کمیته امداد علاوه بردادن تسهیلات برای اشتعالزایی باید درفرایند اجرای این طرح ها هم نظارت کافی داشته باشد تا منجر به اشتغال واقعی و کارآفرینی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار