رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز از ارجاع تخلفات زیست محیطی چرمشهر این شهر به مراجع قضایی خبر داد.

آقای کریم زاده گفت: پیشتر تذکرات زیست محیطی برای چند بار به مدیران شهرک چرمشهر داده شد و با تشکیل پرونده مربوطه از مراجع قضایی برای متخلفان از ضوابط زیست محیطی درخواست برخورد قانونی شد.

آقای کریم زاده وضعیت زیست محیطی شهرک صنعتی چرمشهر تبریز را نامناسب دانست و افزود: با هدف کنترل آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از فعالیت مغایر با ضوابط تصفیه‌خانه‌های سه گانه چرمشهر و نیز مدیریت این شهرک صنعتی به دلیل رعایت نکردن مقررات زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

پیش از این سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی هم بر لزوم ساماندهی زباله‌های چرمشهر تبریز تاکید و اعلام کرده بود: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم پیشگیری از جرایم علیه بهداشت عمومی و مخاطرات زیست محیطی، باید تمهیدات لازم برای بی خطرسازی پسماند‌های ویژه و صنعتی به خصوص در شهرک صنعتی چرمشهر تبریز که قطب اصلی چرم سازی در کشور است انجام شود.

آقای موقری گفته بود: در ارتباط با پسماند‌های خشک ویژه بیابان‌های اطراف شهرک صنعتی خصوصی چرمسازان تبریز و همچنین پسآب صنعتی واحد‌های چرمسازی، یکی از شرکت‌های فعال در دفع پسماند‌ها موظف شده است تمهیدات لازم برای جمع آوری و دفع و بی خطرسازی پسماند‌های خشک ویژه را با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و با تایید آن مرجع به عمل آورد.

وی گفت: پسماند‌های ویژه به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمی بودن، بیماری زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز دارند و آن دسته از پسماند‌های پزشکی و بخشی از پسماند‌های عادی، صنعتی، کشاورزی که نیاز به مدیریت خاص دارند هم جزو پسماند‌های ویژه محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.