مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فراهم شدن زمینههای لازم برای عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا، از ورود نخستین خودروهای خارجی به کشور از هفته آینده یا حتی هفته جاری به کشور و پذیرش آنها در بورس خبر داد.
لاهیجانی می گوید: برنامه داریم تا امکان پیشفروش و سایر فروشهای متنوع خودروسازان در بورس انجام شود و به عبارتی همه عرضه خودروسازان به بورس بیاید. همه تلاش ما این بوده که ساز و کار حاکم در سامانه یکپارچه خرید خودرو را از طریق بورس کالا عملیاتی کنیم.
او گفت: انتظار میرود با عرضه خودرو در بورس و انجام شدن واردات، التهابات بازار بهشدت کاهش یابد و دست سوداگران و واسطهها کوتاه شود. پیرو مذاکرات متعدد با بورس کالا و برقراری تعامل مناسب، به دنبال عرضه نظاممند خودرو در بورس هستیم.
او بیان داشت: یکی از مواردی که در تعامل با بورس کالا مصوب شد، میزان عرضه خودرو در بورس است، بهطوری که کف عرضه را برای خودروسازان بزرگ (ایرانخودرو و سایپا) ۲ هزار دستگاه و برای خودروسازان کوچک۵۰۰ دستگاه در هر مرحله قرار دادیم؛ البته این فقط کف عرضه است و اصل بر آن است که همه تولیداتی که پذیرش و عرضه آن در بورس محقق شده است به صورت پرحجم در بورس انجام شود نکته دیگر تمرکز بر ایجاد قیودی نظیر محدودیت ثبت نام توسط کسانی که از سال ۹۸ تا کنون خریدی در بورس داشته اند است.
لاهیجانی گفت:همان گونه که اعلام گردید رکورد تولید خودروی سواری در ماه؛ در طی پنج سال گذشته در آبان شکسته شد و این روند افزایشی تولید تا پایان سال نیز ادامه دارد بنابراین افزایش قیمتهای بازار ناشی از جو روانی ایجاد شده است و با توجه به تولید و عرضه بیشتر خودرو و همچنین عرضه قریب الوقوع خودروهای وارداتی به بازار انتظار رقابتی شدن بازار خودروی کشور را داریم.
من کد بورسی ندارم که
خوبه الحمدالله
مثل ایرانخودرو مثلا هم هایما اس ۸ دو برابر عراق دبی میگه هم تو بورس باز میخوره
علی برکت الله
ماشین با 10 هزار دلار خریده شده یعنی 400 میلیون 200 میلیون هم گمرک بکشه روش میشه 600 میلیون نهایت 700 باید برسه به دست مشتری
خب این کامنت های غرغری و... هم توسط صاحبان ایران خودرو و سایپا ارسال شده چون اگر این ماشین ها ارزان یه فروش رسد. گران فروشی آن ها جمع خواهد شد
خودروسازی ها رو به بخش خصوصی واگذار کنید و واردات خودرو رو بصورت کامل آزاد کنید
تا زمانی که خودروها بصورت قطرهای به بازار تزریق شوند و خودروسازها حکومتی باشند و رقابت نباشد
همین آش و همین کاسه است
انتظار نداشته باشید با تزریق چند خودروی خارجی به بازار پراید ۲۰۰میلیونی برگردد به همان ۵میلیون تومان
چون هیچ فردی در این سیستم راضی نیست فرغون های تولیدی به قیمت واقعیشان فروخته شوند
اگر k5 با قیمت یک تا یک و نیم میلیارد وارد بازار شود
ایرانخودرو و سایپا باید درشان را تخته کنند که محال است این اتفاق بیافتد پس دلخوش به واردات نباشید،والسلام.
وقتی خودروسازها وارد کننده خودرو باشند تکلیف روشن است!
حیف از وقتی که برای رای دادن تلف کردیم. حیف از بنزینی که در ماشین برای رسیدن به حوزه انتخابات هدر شد. حیف از جوهر خودکاری که برای رای دادن مصرف شد.
اگر اعتراض حق مردم است دولت و مجلس باید بدانند همه عامه مردم به این عرضه خودرو اعتراض دارند. اگر فهم و درک بود و فقط،یکسال خرید خودرو از طرف مردم متوقف میشد انوقت مسئله حل میشد.اتفاقی که در زمان نعمت زاده وزیر روحانی افتاد و داشت منجر به بازگشت قیمتها میشد که متاسفانه مجدد مردم اغفال شدند و خودروسازها شاد!
کمک تفننی و ساده فایده تفننی و ساده دارد .
باج دادن به شرکتهایی مثل بهمن در چند سال اخیر یکی از دلایل آشفتگی و تورم است
دستور و فرمایش دیگه ای ندارید؟
افزایش قیمت داشته به دلیل افزایش نرخ ارز است که باعث
گرانی طلا خودرو مسکن واجاره مسکن وبه صورت زنجیر وار
باعث گرانی مواد خوراکی پوشاک خدمات دیگر می شود
چرا مسئولین توجه به ارزشی پول ملی نمی کنند
اینا خودشون دنبال گران کردن هستند اگه قیمت ارز بشه زیر بیست هزار تومن آیا قیمت ماشین های داخلی ارزون میشه نصف میشه اگر فکر می کنی ارزون میشه خیلی خوش بینی
تحریم 7000 مجموعه ای ایران کمر شکن ترین تحریم تاریخ است به گفته خود غربی ها
باید دید چگونه به فروش می رسند
عجب
قرار شد بیشتر خودروهای اقتصادی وارد کنید باز هم مردم متوسط و ضعیف فراموش شدند
متاسفم