کریمی گفت: جریان سازی موضوع مهمی است که هر کدام از خبرنگاران، باید با داشتن مجموعه و انجام فعالیت‌های مثمرثمر، ایجاد شبکه اتفاق بیافتد.

احسان کریمی مدیرکل صدا و سیما استان یزد در نشست با خبرنگاران آزاد استان یزد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب، از واژه دانشگاه برای صداوسیما استفاده کردند که این واژه به افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از سوی رسانه‌ها اشاره دارد.

او بیان کرد: واژه بعدی که استفاده کردند، واژه قرارگاه است که درواقع بعضی از ما و بعضی از مسئولین، نمی‌دانیم در چه فضایی سیر می‌کنیم که آیا جنگی وجود دارد یا خیر و این نسبت قرارگاهی به چه معنی است.

کریمی ادامه داد: شبکه‌های معاند و رسانه‌های دشمن، همگی یک محور و یک گفتمان دارند و گفتمان اصلی آن‌ها، نمایش ناکارآمدی نظام، یأس مردم و سیاه‌نمایی ایران است.

او بیان داشت: سومین نکته، نگاه آوردگاهی است که باید این جنگ را باور کنیم و سپهر رسانه‌ای خود را مشخص کنیم.

مدیرکل صدا و سیما یزد گفت: هم اکنون این جنگی که داخل آن هستیم، یک جنگ نسل چهارمی، ترکیبی و شناختی است که افکار مردم را هدف قرار داده است.

او افزود: واژه دیگری که برای اولین بار رهبر معظم انقلاب استفاده کردند، واژه آسایشگاه است که به معنی آسایشگاهی است که جلوه‌های های بصری و زیبایی شناسی را نشان می‌دهد.

کریمی بیان داشت: موضوع بعدی، بحث عدالت گستری است که در این زمینه، تمرکز بر شهر یزد و شهرستان‌ها و روستا‌های استان است که باید به آن‌ها توجه شود.

او گفت: عدالت دیگر، عدالت قشری است که باید به تمامی اقشار جامعه پرداخته شود و تنها به چند قشر خاص پرداخته نشود.

کریمی خاطرنشان کرد: شما خبرنگارانی هستید که مرجع مردم و رابط بین آن‌ها و مسئولین هستید که وقتی خبر شما در سطح ملی دیده می‌شود، این ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به مشکلات جامعه است.

مدیرکل صدا و سیما یزد گفت: نقد‌ها باید منصفانه و با نگاه مثبت باشد و این را باید درنظر داشته باشیم که ما شاید نتوانیم همه مسائل را حل کنیم.

او افزود: به دنبال موضوعاتی بروید که می‌توان در زمان کوتاه با پرداخت به آن‌ها، به حل آن کمک شود و همچنین موضوعاتی که امیدآفرین هستند. برگزاری دوره آموزش تصویربرداری و زیبایی شناسی از سوی حجت الاسلام کشفی معاون صداوسیمای مرکز یزد و تجلیل از خبرنگاران برتر شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های همایش یک روزه خبرنگاران آزاد صداوسیمای مرکز یزد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار