دوخته شدن نگاه کتاب دوستان به جیب دولت

ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار می طلبد و در این راستا نگاه ویژه دولت به این پروژه فرهنگی خواست دغدغه مندان خراسان جنوبی است.

موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست. بیش از ۱۲ سال است که اهالی فرهنگ و علاقمندان به کتاب در خراسان جنوبی منتظر هستند تا پروژه ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند آغاز شود که این موضوع تاکنون محقق نشده است.

زمانی در زمینه خرید زمین پروژه با مشکل رو به رو بوده‌ایم و اکنون که خرید زمین کتابخانه مرکزی انجام شده برای ساخت آن نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

در آستانه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، کتاب دوستان و اهالی فرهنگ این دیار از مقامات مسئول و هیئت دولت این انتظار را دارند که اعتبار ویژه‌ای برای پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند اختصاص داده شود.

 حاجی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ما در خراسان جنوبی ۲۰ پروژه ساخت کتابخانه در شهر‌های مختلف داریم که اتمام آن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او بیان کرد: علاوه بر این پروژه‌ها، بزرگترین پروژه ما ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند است که در جلسه انجمن نهاد کتابخانه‌ها استاندار محترم قول دادند به عنوان یک مطالبه فرهنگی در سفر رئیس جمهور مطرح شود تا با تأمین اعتبار وارد مرحله اجرا شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موضوع ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند مربوط به سال ۸۸ است، ادامه داد: در ابتدای قرار بود این کتابخانه در زمین دیگری ساخته شود که به واسطه مشکلات در واگذاری زمین موضوع کنسل شد.

حاجی افزود: بعد از آن زمین دیگری برای ساخت کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شد، و در نهایت بعد از مدت‌ها توانستیم زمین را از راه و شهرسازی خریداری کنیم.

او با بیان اینکه زمین کتابخانه مرکزی ۱۱ هزار متر است، گفت: وقتی نام کتابخانه مرکزی را می‌بریم مقصود یک کتابخانه با تمام استاندارد‌های ایده آل است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: این کتابخانه بخش‌های ویژه کودک، ناشنوایان، سالن همایش‌های فرهنگی، سالن‌های مطالعه و… را خواهد داشت.

حاجی با اشاره به اینکه ساخت این کتابخانه مرکزی بیرجند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: اگر کل اعتبار آن در یک گام تأمین شود، ساخت این مجموعه تنها دو – سه سال طول خواهد کشید.

او یادآور شد: در هر حال امیدواریم در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی این پروژه از نظر تأمین اعتبار مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: تجربه نشان داده رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر‌های استانی به پروژه‌های مرتبط با کتابخانه‌ها نگاه ویژه‌ای دارند.

حاجی اظهار کرد: در هر حال این پروژه اکنون تبدیل به دغدغه بخش‌های مختلفی از جامعه از جمله فرهنگیان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و … قرار گرفته است.

او با تأکید بر اینکه باید کتابخانه‌ای در شأن استان فرهنگی خراسان جنوبی داشته باشیم، یادآور شد: امیدواریم هر چه صورت با عنایت دولت محترم شاهد کلنگ زنی این مجموعه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.