رئیس دانشگاه بیرجند گفت: طرح های عمرانی و نیمه‌تمام این دانشگاه نیاز به تخصیص اعتبار دارد و سهم دانشگاه از مصوبات سفر رئیس جمهور باید افزایش یابد.

 

لامعی گیو  رئیس دانشگاه بیرجند گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی جزو نخستین استان‌های میزبان رئیس جمهور در دور اول سفر‌های استانی بود، دانشگاه بیرجند از اعتبارات مصوب سهم چندانی پیدا نکرد که در دور دوم سفر‌ها نیاز به توجه و سهم بیشتری از اعتبارات داریم.
او افزود: مجموع اعتبارات مصوب دانشگاه بیرجند برای تکمیل مرحله دوم ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تکمیل مرحله اول خوابگاه دانشجویی و ساختمان پژوهشکده انار فردوس ۲۵ میلیارد تومان است.

لامعی گیو بیان کرد: همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری استان در جوار دانشگاه از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: در سفر شهریور پارسال رئیس جمهور به خراسان جنوبی، سه میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی، ساختمان آموزشی و سالن ورزشی شماره ۲ چند منظوره دانشگاه صنعتی بیرجند، سه میلیارد تومان برای تکمیل آمفی تئاتر دانشگاه بزرگمهر قائنات و هشت میلیارد تومان برای تکمیل دانشکده مهندسی دانشگاه بزرگمهر قائنات از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت.

او ادامه داد: طرح مرحله دوم دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند با زیربنای ۶ هزار و ۵۲۰ متر مربع سال ۱۳۸۸ آغاز شد که در مرحله نخست اخیرا افتتاح شد، اما برای تکمیل طرح نیاز به اعتبار داریم.

لامعی گیو تصریح کرد: طرح مرحله نخست خوابگاه دانشجویی نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۳۳ متر مربع با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو در محل پردیس شوکت‌آباد در حال احداث است.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: این طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای نازک‌کاری، اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی، موتورخانه و از این قبیل نیاز به اعتبار دارد.

او ادامه داد: در مجموع از ۲۵ میلیارد تومان مورد نیاز دانشگاه تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و در همه طرح ها نیمی از اعتبار مصوب تخصیص پیدا کرده است.

لامعی گیو افزود: برای تخصیص کامل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به دانشگاه‌های استان، تاکنون جلسات و پیگیری‌های متعددی با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز انجام داده‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر میزان اعتبار مصوب، تخصیص کامل داده شود.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه معین و مادر خراسان جنوبی نیاز به توجه ویژه‌ دارد، چون معتقدیم دانشگاه‌ها موتور محرکه استان هستند.

او با اشاره به اینکه حضور ۱۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه بیرجند سبب پویایی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه می‌شود افزود: انتظار داریم نگاه‌ها به دانشگاه‌ها و آموزش عالی استان بیشتر و بهتر شود زیرا اکنون وضعیت خوب است اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.