شرکت‌های فیلم‌سازی غربی حالا دیگر با انتشار آثار جدید به شکل علنی به مقوله هنجارسازی در هم‌جنس‌گرایی ورود کرده‌اند.

امروزه تماشای کارتون و انیمیشن یکی از اجزای جدا ناشدنی زندگی کودکان شده و به جرات می‌توان گفت تماشای کارتون یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی است که کودکان برای سپری کردن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند.

علاوه بر این به‌دلیل جذابیت و ویژگی‌های تاثیرگذار انیمیشن‌ها بر مخاطب، تولید این آثار با سناریو‌های واقع‌گرایانه نیز به عنوان یکی از روش‌های اثرگذار بر فضای ذهنی افراد بسیار توسعه یافته است.


بیشتربخوانید


در قالب تماشای یک کارتون، تصاویری سرشار از نماد‌های مختلف با طرح‌ها و رنگ‌های عجیب و غریب، سحرانگیز و زیبا قوه تخیل کودکان را تسخیر می‌کند و محملی برای یادگیری مفاهیم گوناگون برای او فراهم می‌سازد.

به طور قطع سایر بستر‌های ارتباطی و تربیتی امکان چنین درجه از تاثیرگذاری بر کودکان را ندارد و در این میان کارتون محبوب کودک هر چقدر جذاب‌تر باشد اشتیاق برای مشاهده چندین باره آن نیز بیشتر می‌شود.

در چنین فرآیندی به خاطر سپردن جزئیات در ذهن کودکان عمیق‌تر و احساس هم‌زادپنداری در حوادث مشابه واقعی‌تر خواهد شد.

سال‌های متمادی شرکت والت دیزنی به‌عنوان ساختاری مرجع و نامدار در حوزه ادبیات کودکان در جهان مطرح بوده و حتی با وجود اینکه کاملا هم‌سو با سیاست‌های فرهنگی ایالات متحده برای ساختن چهره دروغین از این کشور در سطح دنیا شناخته شده، اما این رویکرد منفی هیچ‌گاه مانع از گسترش روز افزون مخاطبان آثار والت دیزنی و توجه منتقدین و مخاطبان حرفه‌ای سینما به تولیدات این شرکت آمریکایی نشده است.

والت دیزنی در ابتدا با تلاش برای کاهش جنبه‌های ترسناک و دلهره‌آور در زندگی، مخاطبانش را با جنبه‌های شاد و امیدوارانه از زیست جمعی جذب می‌نمود و آن‌ها را با اندکی رویا روانه دنیایی می‌کرد که برای شاد بودن و زندگی کردن به آن نیاز داشتند، اما حالا دیگر خبری از این دست آثار در محصولات دیزنی نیست.

ورود این شرکت بزرگ تولید فیلم برای کودکان و نوجوانان به مقوله همجنس‌گرایی و هنجارسازی در این حوزه، نشان دهنده رویکرد جدیدی است که به‌طور قطع با اهداف قبلی این شرکت دارای تفاوت‌های جدی است.

شرکت‌هایی مانند دیزنی، پیکسار، دریم ورکس، سونی پیکچرز حالا دیگر با انتشار آثار جدید به شکل علنی به هنجارسازی در هم‌جنس‌گرایی ورود کرده‌اند تا تلاش چندین ساله گروه‌های هم‌جنس‌گرا را که تاکنون نتوانسته‌اند میان مردم جهان مقبولیتی پیدا کنند به ثمر برسانند.

عادی‌سازی این روابط در آثار این شرکت‌ها و ترویج آن میان کودکان و همچنین دفاع بی، چون و چرا از هم‌جنس‌بازان در تولید آثار جدید، ضمن آنکه به این قشر مصونیت ویژه‌ای می‌دهد، چتر حمایتی گسترده‌ای نیز برای مروجان و وابستگان آن‌ها فراهم می‌کند.

شرکت‌های غربی انیمیشن‌سازی به مدد تاثیر شگرف جلوه‌های بصری و تلفیق هنر با هوش مصنوعی سعی دارند کد‌های رفتاری غلطی را که جامعه آن‌ها را نمی‌پذیرد به شیوه‌های هنری و در قالب تولید آثار کارتونی در ناخودآگاه کودکان ثبت کنند تا کودک تصور کند رفتار‌های این‌چنینی عادی و یک هنجار است و می‌توان مثل آن رفتار کرد.

این رفتار‌های ضداجتماعی و آسیب‌زننده به بنیان خانواده کم کم به عنوان باور در درون کودک رخنه می‌کند تا پدر‌ها و مادر‌ها به علت اینکه نمی‌توانند یا نمی‌خواهند مثل شخصیت کارتون‌های دیزنی هنجار‌ها را نادیده بگیرند از سوی فرزندان ملامت شوند.

انیمیشن «دنیای عجیب» جدیدترین اثر والت دیزنی است که نوجوانی هم‌جنس‌گرا به عنوان شخصیت اول داستان در سرتاسر فیلم حضور دارد.

سناریوی این انیمیشن به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان حذف این فرد از دل داستان وجود نداشته و بیننده ملزم به پیگیری رفتار نوجوان هم‌جنس‌گرا در کل داستان است.

تجربه پذیرش بی‌چون و چرای هولوکاست و جرم‌انگاری سوال در باره آن به غرب آموخت که می‌تواند اجازه بحث در خصوص هر موضوعی را با القاء حقیقت بودن آن به کسی ندهد و همه بدون دلیل، چنین موضوعی را فارغ از جنبه‌های مشمئزکننده‌اش در مدرسه، دانشگاه، محل کار و در یک کلام در کل جامعه بپذیرند.

اینک این رفتار در انیمیشن‌ها و فیلم‌های کودکان نیز در حال تحمیل شدن است که خود به واکاوی نیاز دارد؛ اما آنچه مسلم است نهاد خانواده با هر ایدئولوژی، قومیت، دین و دسته‌ای باید از گزند این تهاجم در امان باشد.

شکست مالی سنگینی که دو انیمیشن «دنیای عجیب» و «سال نوری» به دلیل وجود محتوای هم‌جنس‌گرایانه در گیشه خوردند خود گواهی روشن است از این واقعیت که هم‌جنس‌گرایی حتی به جامعه غرب هم تحمیل شده و خانواده غربی هم حاضر به هنجار‌انگاری آن نیست.

به نظر می‌رسد کانون‌های فرهنگی خاص در جهان بدون توجه به هنجار‌های فطری مورد پذیرش جوامع مختلف در تلاشند موضوع هم‌جنس‌گرایی را به عنوان موضوعی عادی و طبیعی به زیست اجتماعی مردم جهان تحمیل کنند.

در این میان متولیان فرهنگ و نهاد خانواده باید متوجه این هجمه ناهم‌خوان با طبیعت بشر باشند و برای مقابله با این روند خطرناک در خصوص جایگزینی محصولات فرهنگی مناسب به جای آثار مخربی از این دست به سرعت اقدام کنند.

علاوه بر این راه‌اندازی کارزار‌های حقوقی متکی بر قواعد اخلاقی در سازمان‌های بین‌المللی و طرح شکایت‌های متعدد از سوی کشور‌های مختلف می‌تواند در عدم پذیرش چنین ناهنجاری‌هایی در جامعه جهانی و مقابله با اقلیتی که سعی در ایجاد حمایت‌های حقوقی از توسعه هم‌جنس‌گرایی در جهان دارند بسیار موثر باشد.

منبع: نورنیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
از همه بدتر و بدبختی این هست که این انیمیشن سخیف دنیای عجیب درباره همجنس بازی همین حالا داره در آپارات تبلیغ میشه و متاسفانه به فارسی دوبله شده و توسط هیچ کجا نظارت نمیشه خدا به فریادمان برسه طفلکی کودکان و نوجوانان ما !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۲:۵۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
من این انیمیشین دنیای عجیب رو دیدم. کجاش همجنس بازی داشت که من متوجه نشدم.
داستان بین یه بابابرزگ و پدر و نوه هست. آدم
دیگه ای با این نوه نبود که همجنس باز نشون بده. یا در دوبله اینجوری نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
رواج هم جنسگرایی ترویج بی بند وباری دولت غرب هست آنهافقط پول رو میشناسند فقط پول حالا به هر قیمتی که شده .فروش مواد مشروب الکل و غیره......
Netherlands
پیما
۱۳:۵۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خدایا به دادمون برسه! هر آدم عاقلی میفهمه این انحرافات جنسی هر کسی رو به مرز جنون روانی میرسونه آخرش خدا لعنت کنه اینارو هدفشون چیه از این کارا؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر گودرزی
۰۰:۴۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تمام فیلمهای تولیدی غرب با هدف ترویج افکار و رفتارهای ناهنجارانه خودشون ساخته میشه.به اسم سرگرمی و با محتوای ضد اخلاقی و ضد فطرت الهی انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
فرهنگ غرب عین کثافت و پلیدیه که بدون شرم ازش دم میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
قوم لوط احیا شدہ دوبارہ و ھمہ چیزھایی کہ بزرگان گفتن دارہ اتفاق میوفتہ
طینت کثیف وپلید اینھا روز بہ روز بیشتر آشکار میشہ و این خواست خداست کہ جھان بفھمہ اینھا چقدر کثیف و نجس ھستن
وقتی بزرگان گفتن اینھا شیطان بزرگن ی سریا حملہ کردن کہ چرا میگید
بیان ببینن کہ چرا میگفتن
بازم بیان حمایت کنن و بہ کثافتی کہ اینھا ساختن افتخار کنن
سرانجام این شیطان و پیروان ومزدورانش چیزی جز نابودی و عذاب نیست این وعدہ خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
از این جالب تر اینه شما تو این چند سال محال فیلم کتاب و یا هر چیزی ساده ای ببینید و یک هجنسگرا که اقضا در این فیلم ها و کتاب ها آدم بسیار خوب ومهربان است نبینید بلا استثنا یک فر همجنسگرا در فیلم هاشون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
فیلماشون فرهنگشون همه چیزشون کثافت وچندش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
کی انیمیشن میبینه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
هدف اول این شیاطین در وحله اول جوامع اسلامی مییاشد.
دوم رخنه در فرهنگ ها و از بین بردن ماهیت آنها و خطرناکترین آن از بین بردن دین و سلطه بی چون وچرای شیطان پرستان.بر زمین.لعنت الله علی القوم الفاسقین.
باید در مدارس بطور اصولی به دانش اموزان فهماند که هدف این شیاطین چیست....من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
با کارهای فرهنگی میشه با اونها مقابله کرد خیلی راحت
منتها اول باید اصولی شروع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
همجنسگرایی یک پروژه ی سیصد میلیارد دلاری هست که یکی از اهدافش کم کردن جمعیت انسان بر روی زمینه. قطع کردن و کم شدن نسل انسان ها آرزوی همیشگی شیطان بوده و هست. و پشت این پروژه ی همجنسگرایی که حالا از کودکی روی ذهن آدم ها کار میشه خدا می دونه چه شیاطینی نشستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
کار صهیونیسته اینا فقط نژاد خودشون را قبول دارند و دنبال سلطه بر کره زمینند حتی میخوان در کشورهای دیگه فساد زیاد بشه تابعدبه عنوان نژادی که دچار فساد نشده سلطه گری کنند
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۱۵:۱۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
توهم توطئه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
شروین تو خودتو کاملا متوهمی که اینقدر از حقایق اطرافت دوری...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
کاری به این موضوع ندارم اما در فیلمهای داستانی کودکان و بزرگسالان دقت کنید سند 2030 را پیدا میکنید حتی در تبلیغ ها یک پس با یک دختر با هم دوست هستن و بهم کادو میدن بچه های راهنمایی در یک روستا دختر برای پسر شال بافته بود این فیلم ایرانی را در شبکه افق دیدم و در سرویس مدرسه برای پسر گذاشته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
چیزی که بده بده الان گفتید وریده اید که از این دوفیلم استقبال نشده همونا هم انسانند هرچیزشون خب باشه این چیز بده وهیچ وقت برای انسانها هنجار نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
با سلام و عرض ادب

متاسفانه ما فقط روی اینکه شال و روسری پوشیدن یا نپوشیدن ، روی مانتو جلو باز و کوتاه باشد یا نباشد حساس و فعال هستیم ، همه ما...اعم از عالمان ما تا سیاسیونمان تا فعالینمان تا ما مردم اعم از موافق و مخالف...

حال اینکه در دنیا ثابت شده انیمشین ها هستند که آینده یک کشور و ملت را می‌سازند ، مثال؛ نسل فعلی ژاپن در ۲۰ سال پیش توجیه شده اند که در روز چقدر کار کنند چقدر جدی باشند چقدر از شکست بترسند یا نترسند و دنبال چه ها باشند ...

والله قسم اگر با کمترین سواد انیمیشن های معروف بین بچه ها و خانواده ها را نگاه کنید خواهید فهمید که در آینده هیچ خبری از غیرت نخواهد بود ولی آنها در انیمیشن های معروف این را مستقیم نمی‌گویند بلکه با تعویض معانی اصل ها و فرع ها ، حکاکی میکنند ذهن و ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه نسل آینده را ...

حالا بچسبید به اینکه در بانک به یک زن با شلوار و بلوز خدمات ندهند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اول حرفت جالب ودرست بود ولی آخرشو نفهمیدیم ایا مقابله با بی حجابی منافاتی با انیمیشن سازی سالم یا مقابله با انیمیشن ناسالم داره؟؟ حواست به هردوباشه هم بلندی دیوار خونت هم قفل درخونت تادزد نزنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اینو که می دونیم
منظور اون نیم خط آخری رو نفهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تو که با حجاب مخالفی پس لطفا دم از فرهنگ نزن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
با سلام
متاسفانه ما فقط در بحث روسری و شال پوشیدن یا نپوشیدن و مانتو جلو باز و کوتاه باشد یا نباشد فعال هستیم ، از عالمهایمان تا سیاسیونمان تا فعالینمان تا ما مردم اعم از مخالف و موافق...

حال اینکه در دنیا ثابت شده انیمشین ها هستند که آینده یک کشور را می‌سازند ، انمیشن سالهای گذشته بوده که ژاپن فعلی را ساخته و نسل شاغلین فعلی ژاپن در ۲۰ سال پیش توسط انمیشن ها یاد گرفته اند که روزانه فقط باید منظم و پیوسته کار کرد بدون غر زدن...

این یک مثال بود...

والله با کمترین سواد اگر انیمیشن های معروف بین بچه ها و خانواده ها را نگاه کنی دقیق توجیه خواهی شد که ۱۵ سال آینده هیچ خبری از غیرت نخواهد بود ، اما آنها به زیبایی جا زده اند و مستقیم روی این مطلب تاکید نکرده اند ، این در علم روانشناسی اثبات کننده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
حتی حیوانات هم این کار زشت شیطانی راانجام نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
اشتباه میکنی در دنیای حیوانات به شدت رواج داره حتی در شیرهای دریایی فقط در فصل جفت گیری این عمل متوقف میشه در میون میمونها رایج هست همینطور گوریلها و ... اما این نطر مناشر نمیشه چون قرار شما بیسوادهای سایبری نون در بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اینهمه گفتی و گفتی، اگر دوتا از مقادیقش را هم نشون میدادی ارزش مطلبت ده برابر میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
گفت‌ دیگه دو نمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
غربی ها از یک طرف میان میگن انسان از میمونه و تکامل زیستی و نظریه داروین و.. از طرف دیگه میان میگن همجنس بازی تو ژن و ذات بشره! اصلا چطور میشه این دوتا رو باهم جمع کرد؟! د اگه تو ژن و ذات بشر بود که اون بشر تا الان منقرض شده بود!
Iran (Islamic Republic of)
Jan
۰۵:۲۸ ۱۲ دی ۱۴۰۱
خوب غربی ها از طرف خودشون میگن ، می‌خوان از نسل میمون ها باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اینکه انحراف در فرهنگ غرب وجود دارد مشخص است ولی نگرانی من از این است که مسئولین ما آنقدر اشتباه کاری و خطای راهبردی داشته باشند(که دارند!) که موجب شود نسل فعلی و آینده با دلزدگی و نفرت و گریزان از فرهنگ خودی چشم بروی انحرافات متعدد فرهنگ غرب ببندد و بسوی فرهنگ غیرخودی غرب پناه ببرند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
همجنس گرایی = انحراف جنسی = بیمار جنسی = خطر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
مشخصاً انحرافات جنسی مربوط به نوع تربیت (اکتسابی : خانواده/محیط) است. وژن خاصی نداره که بگیم طرف مادرزاد اینطوری است.( باعمل جراحی هم مشکل افرادی که جنسیت کاملی ندارندبرطرف میشود) حالادرکشورهای سرمایه داری طبیعی است تامسئله ای هزینه ای دست سیستم نگذاره باآن مخالفت نمیکنند (باتوجه به اینکه کلاً مقولهاحرافات اخلاقی منبع درآمدی هم برای این نظامهااست وبستر راهم برای ازدیادآن فراهم میکنند!با توجیه های علمی!! وروانشناسی!! و..)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
=قوم لوط
آخرین اخبار