دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نرخ باروری در کشور باید به بالای ۲.۱ درصد برسد.

علی احمدی با اشاره به اینکه نرخ باروری در چهارمحال و بختیاری ۱.۷ درصد است، گفت: این میزان در کشور ۱.۴ درصد است.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: نرخ (آمار) باروری در مناطق روستایی استان بالاتر از مناطق شهری است و شهرستان کوهرنگ با ۲.۴۶ درصد بیشترین و شهرستان سامان با ۱.۴۲ درصد کمترین نرخ باروری را در سطح استان دارند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ باروری در کشور باید به بالای ۲.۱ درصد برسد، اظهار داشت: ازدواج‌های دیرهنگام، ترویج تک فرزندی، اشتغال زوجین و مشکلات اقتصادی و تاخیر در زمان باداری از جمله مهم‌ترین دلایل کاهش نرخ باروری در سطح استان و کشور است.


بیشتر بخوانید


احمدی ادامه داد: افزایش فاصله بین باروری، افزایش سن ازدواج، فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد اولین فرزند از جمله چالش‌ها و عوامل موثر در کاهش نرخ باروری استان چهارمحال و بختیاری است که رفع این موارد نیاز به فرهنگسازی در بحث ازدواج به هنگام و فرزندآوری به موقع دارد.

وی با اشاره به فعالیت کلینیک سلامت باروری و جنسی در شهرکرد از مهرماه امسال، گفت: در این مرکز خدمات درمانی و آموزشی و مشاوره‌ای مناسبی در حوزه باروری و فرزندآوری ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.