سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به زودی کلینیک سطح دو درمان ناباروری در شهرستان لردگان دایر می‌شود.

آقای دکتر احمدی گفت: هم اکنون یک کلینیک تخصصی سطح ۳ ناباروری در شهرکرد مرکز استان فعال است که در راستای مقابله با کاهش رشد جمعیت به زودی کلینیک سطح ۲ درمان ناباروری در لردگان نیز افتتاح می‌شود.

باتوجه به گسترش علم و دانش ۹۰ تا ۹۵ درصد ناباروری‌ها قابل درمان است، همچنین همه کلینیک‌های استان به خدمات اولیه درمان ناباروری مجهز می‌شوند و تمامی اقدامات در این مراکز تحت پوشش بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی به صورت رایگان خواهد بود.


بیشتر بخوانید


بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی و بهداشت و درمان از مهمترین چالش‌های کاهش جمعیت کشور خواهد بود.

آمار روبه افزایش سقط‌ها سزارین‌ها باید متوقف و کاهش یابد.

فاصله بین فرزندان در زایمان‌های طبیعی ۶ ماه و در سزارین ۱۸ ماه تا یکسال تعیین شده و نیازی به ۳ تا ۵ سال فاصله بین تولد‌ها نیست.

برای سن باروری بانوان محدودیتی برای حداکثر سن باروری وجود ندارد و در عمده کشور‌های خارجی ۷۰ تا ۵۰ درصد بارداری‌ها در سنین ۵۰ سالگی و تا یایسگی اتفاق می‌افتد.

امید است با حمایت بانوان و خانواده‌های در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به سمت پویایی و رشد جمعیت در ایران اسلامی هر چه سریعتر گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار