مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف کاهش ۲۰ درصدی مصرف گاز در استان تاسیسات و مشعل موتورخانه‌ها اصلاح و بهینه سازی می‌شوند.

بهادر با بیان اینکه حدود ۳۰۰ مشترک گاز در کهگیلویه و بویراحمد گاز خود را از موتور خانه تامین می‌کنند، گفت: از همه مشترکان واحد‌های مسکونی، تجاری و اداری درخواست می‌شود برای بهره مندی از این طرح در سامانه ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه به آدرس https://goc.nigc.ir مراجعه و نام نویسی کنند.

او افزود: تأسیسات و مشعل موتورخانه‌ها در این طرح اصلاح، تنظیم، عایق کاری و رسوب گیری می‌شود.

بهادر ادامه داد: درحالی که مصرف گاز در بخش خانگی سهمی یک سومی از گاز تولیدی کشور را به خود اختصاص می‌دهد‏، بهسازی موتورخانه‌ها تا ۲۰ درصد می‌تواند مانع از اتلاف انرژی و مصرف سوخت در این بخش شود.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امیدواریم علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های مصرف گاز و مدیریت هزینه خانواده، سهم بیشتری در جلوگیری از آلایندگی محیط زیست داشته باشیم.

این مقام مسئول می‌گوید: باهدفبهینه سازی مصرف گاز طبیعی در روز‌های سرد سال طبق قانون سازمان‌های دولتی ملزم به رعایت الگوی مصرف هستند و اگر اداره‌ای رعایت نکند پس از ارسال اخطار در صورت بی توجهی گاز آن واحد قطع می‌شود.

بهادر با اشاره به اینکه استفاده از در و پنجره‌های دوجداره، استفاده از وسایل گرمایشی با رده انرژی بالا، تقسیم کردن مواد خام به قطعات کوچک، ۱۵ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌کند، افزود: خودداری از استفاده از گرماتاب‌ها در استخر و رستوران ها، خودداری از روشن کردن وسایل گرمایشی در باغ ویلا‌ها در زمانی که در این واحد‌ها سکونت ندارند از راهکار‌های اساسی در صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.