مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: ۲۹ هزار و ۲۴۹ کلنی زنبور عسل متعلق به ۱۸۸ زنبور دار در شهرستان شهربابک وجود دارد.

وزیری گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به زنبورداران و دستیابی به آخرین وضعیت زنبورداری از اواسط مهر ماه امسال  طرح آمار گیری زنبورستان های شهرستان شهربابک، همزمان با سراسر استان انجام و در پایان آبان ماه به پایان رسید.

او افزود: طبق آمارگیری انجام شده، ۲۹ هزار و ۲۴۹ کلنی زنبور عسل متعلق به ۱۸۸ نفر زنبور دار در شهرستان وجود دارد که با متوسط تولید ۷ تا ۷.۵ کیلوگرم عسل از هر کندو، عسل استحصالی شهرستان ۲۱۶ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم برآورد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک بیان داشت: در این طرح که با همکاری اداره تولیدات دامی و مراکز خدمات شروع شد، کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی شهرستان با ارتباط با زنبور داران و پس از تکمیل فرم های مربوطه و ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی کار آمار گیری را انجام دادند. 

او  بیان کرد: از آنجا که زنبورداران شهرستان در فصول سرد سال کندوهای خود را به استان هرمزگان منتقل می کنند؛ بنابراین انجام سرشماری برای اطلاعات دقیق از تعداد کلنی ها و میزان عسل استحصالی در دوره زمانی که زنبورداران کندوهای خود را در شهرستان نگهداری می کنند به دست می آید که در تصمیم گیری صحیح و اصولی و خدمات دهی بسیار حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار