پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) و شرکت پتروشیمی زاگرس، با هدف بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی و فناوری موجود در ۲ مجموعه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ابوالحسن رزمی‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس روز چهارشنبه در ارتباط با این تفاهم نامه گفت: بر این اساس قرار است ساز و کار لازم برای برطرف کردن نیاز‌های نوآورانه و فناورانه پتروشیمی زاگرس از طریق شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر و این پارک فراهم شود.

وی افزود: برنامه ریزی برای حمایت از این شرکت‌ها برای ایجاد و توسعه فناوری‌های کلیدی مورد نیاز این واحد پتروشیمی از دیگر اهدافی است که این تفاهم نامه دنبال می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بر اهمیت حضور پررنگ و استفاده واحد‌های فناور و دانش بنیان این مجموعه از ظرفیت صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر، تاکید کرد.

وی ادامه داد: مشارکت و همکاری واحد‌های فناور تکنولوژیک برای پاسخ‌دهی به نیاز‌های صنعت بویژه در منطقه پارس جنوبی از مهمترین اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

رزمی‌نیا اضافه کرد: تحقق این همکاری در مسیر توسعه بستر لازم برای شتاب‌دهی به روند دستیابی به فناوری‌های حوزه صنعت پتروشیمی کمک شایانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه، شرکت پتروشیمی زاگرس متعهد شده است تا فهرستی از نیازمندی‌های نوآورانه، فناورانه و پژوهشی خود در همه حوزه‌ها را به پارک علم و فناوری خلیج فارس ارائه و بستر مناسب را برای ورود شرکت‌های مستقر در این مجموعه به فهرست تامین کنندگان خود فراهم کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس اضافه کرد: بر این اساس این واحد پتروشیمی پیمانکاران خود را نیز برای اولویت دادن به شرکت‌های مستقر در پارک در برون سپاری پروژه‌ها ترغیب می‌کند.

رزمی نیا با اشاره با امکانات سخت افزاری واحد‌های پتروشیمی‌ها، گفت: تفاهم صورت گرفته بستری برای بهره‌مندی شرکت‌های فناور عضو پارک از امکانات در دست پتروشیمی زاگرس را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به توانمندی واحد‌های دانش بنیان و فناور فعال در حوزه انرژی استان بوشهر، گفت: پارک علم و فناوری خلیج فارس خدمات تخصصی و کالا‌هایی که این شرکت‌ها به پتروشیمی زاگرس می‌فروشند را از نظر کیفیت تضمین می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس ادامه داد: بر این اساس این تفاهم نامه سه ساله، پارک متعهد شده است تا هسته‌های معرفی شده از سوی مرکز نوآوری پتروشیمی زاگرس که با حمایت پارک راه اندازی می‌شود را مورد حمایت‌های توانمندساز مالی مستقیم و غیر مستقیم خود قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.