مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح گازرسانی به ۵۵ روستای سخت گذر و محروم مارگون خبر داد.

ریحان بهادر مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح گازرسانی به طول ۲۲۴ کیلومتر به روستا‌های مورزرد زیلایی و سیلاب کلوار شهرستان مارگون با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار روند اجرایی خوبی دارد.

او افزود: در پروژه مهم گازرسانی به زیلایی ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار در قالب ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر و حدود ۵۵ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

بهادر می‌گوید: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن مسیر، پیش بینی می‌شود این طرح تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل برسد.

به گفته این مقام مسئول؛ با تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها ضریب نفوذ گاز روستایی واجد شرایط کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۹۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارسال در بخش گازرسانی روستایی ۴۳ روستا با جمعیتی بیش از ۳ هزار و ۶۹۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند و ضریب بهره مندی خانوار روستایی استان به ۸۷ درصد رسید.

او ادامه داد: همچنین سال قبل، با شعار گاز محور توسعه، گازرسانی به ۴۳ واحد تولیدی صنعتی انجام و با این اقدام مصرف میانگین سالانه حدود ۵ هزار و ۵۲۰ میلیون متر مکعب از سوخت مایع واحد‌های گازدار شده با گاز طبیعی جایگزین شد.

به گفته بهادر؛ براساس آخرین تقسیم بندی استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۱۱۵ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان شناخته شده که تاکنون ۹۲۲ روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند.

او می‌گوید: در بخش شهری نیز از مجموع ۱۷ شهر واجد شرایط ۱۷ شهر گازدار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.