رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب در طول هفته و فصل زراعی جاری، لازم است کشاورزان نسبت به تغذیه مناسب مزارع خود اقدام کنند.

مجتبی دهقان پور با اشاره به اینکه در زمان حاضر در زمان اوج کشت محصولات زراعی شتوی در این استان هستیم، گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر بارندگی‌های مناسب در طول هفته آینده و فصل زراعی جاری، لازم است کشاورزان زحتمکش نسبت به تغذیه مناسب مزارع خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه استفاده از کود‌های پایه نظیر فسفات و پتاس و توام با کود اوره می‌تواند در افزایش عملکرد و افزایش مقاومت گیاه به خشکسالی، سرمازدگی و دیگر تنش‌ها نقش مهمی ایفا کند، گفت: در حال حاضر انواع کود‌های اوره، فسفات و پتاسه در انبار‌ها به میزان کافی موجود است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشاورزان با شرکت در کشت قراردادی و به صورت آزاد می‌توانند نسبت به تهیه کود‌ها اقدام کنند، گفت: در کشت قراردادی بیمه با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌شود و هزینه بیمه و ۵۰ درصد قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه در پایان فصل کشت از کشاورزان دریافت می‌شود؛ در کشت آزاد مبالغ بیمه و کود باید نقدا پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار