کمیته آلمان برای اطفال افغان گفت بعد از تصرف دوباره قدرت توسط طالبان، یگانه سازمان امدادی فعال باقی مانده در شرق افغانستان می‌باشد.

کمیته آلمان برای اطفال افغان که مقر آن در شهر مینتراخینگ در ایالت بایرن آلمان است، در یک خبرنامه نوشت از بیش از ۱۵۰۰ سازمان امدادی که زمانی [در افغانستان] فعالیت داشتند، متاسفانه به استثنای یک گروه در کابل، در ۳۴ ولایت کشور دیگر چیزی دیده نمی‌شود.

این سازمان امدادی افزود پروژه‌های امدادی‌ این سازمان بعد از تصرف دوباره قدرت توسط طالبان بدون مواجه شدن با مزاحمت فعال می‌باشند و به دلیل وضعیت اقتصادی اسفناک کشور، معاشات کارمندانش را افزایش داده است.

این سازمان توضیح داد در کلینیک‌ها، کارمندان طبی را افزایش داده است و با فراهم کردن مواد غذایی برای اطفال شیرخوار و دیگر کودکان، در نجات کودکان متاثر از سوء تغذیه کمک می‌کند.

«کمیته آلمان برای اطفال افغان» گفت در ماه‌های گذشته معاینه خانه‌ها و کلینیک‌های کوچک دیگر با دستگاه‌های انرژی خورشیدی مجهز شده‌اند و به این ترتیب فعالیت‌های طبی در همه ساعات تأمین شده است.

به گفته این کمیته، یک لیلیه برای دخترانی که در فاکولته طب دانشگاه جلال آباد درس می‌خوانند اعمار شده است. این سازمان ۲۴ کورس کمپیوتر و کارگاه خیاطی را از قبل در شرق افغانستان به پیش می‌برد و سال گذشته سه کارگاه آموزشی دیگر را مجدداً ایجاد کرده است.

«کمیته آلمان برای اطفال افغان» در سال ۱۹۹۸ توسط راینهارد ایروس، داکتر پیشین اردوی آلمان فدرال و خانواده‌اش تاسیس شد. این سازمان حدود ۱۵۰۰ کارمند زن و مرد در افغانستان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار