نمایشگاه سراسری صنایع دستی از ۷ آذر در بیرجند دایر شده و صنعتگرانی از ۲۵ استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

این روز‌ها خراسان جنوبی میزبان استان‌های مختلف کشور در نمایشگاه صنایع دستی است.

در این نمایشگاه محصولات مختلفی از جمله منسوجات سنتی، بافته‌های داری و غیرداری، سنگی، چوبی، حصیری، دریایی، فلزی، سفال و سرامیک و صنایع دستی چرمی عرضه می‌شود.

این نمایشگاه تا امشب و تا ساعت ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به صنایع دستی است.

از استقبال مردم تا تخفیف های غرفه داران

یکی از غرفه داران نمایشگاه صنایع دستی کشور گفت: از استان اصفهان به بیرجند آمده و کار قلم زنی روی مس را عرضه کرده ام و برای محصولات ۱۵ درصد تخفیف نمایشگاهی در نظر گرفته ام.

او افزود: استقبال مردم از نمایشگاه امسال بیشتر از پارسال است و خرید خوبی نیز از ناحیه بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از غرفه داران بیان کرد: از روستا‌های شهرستان قاین آمده ایم و محصول سفره آردی را عرضه می‌کنیم؛ این محصول سنتی است، اما آن را کاربردی کرده ایم و برای میز ناهارخوری، اپن و سرامیک مناسب است.

یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه نیز عنوان کرد: روی کار‌هایی که هنر دست است نمی‌توان قیمت گذاشت و زمانی که انسان به این نمایشگاه می‌آید، دوست دارد هر چیزی را انتخاب کند و بخرد.

حضور صنعتگران  ۲۵ استان در نمایشگاه صنایع دستی

پنجمین نمایشگاه صنایع دستی کشور که در بیرجند برپا شده است، از ۷ آذر پذیرای بازدیدکنندگان است و در این نمایشگاه صنعتگران از ۲۵ استان کشور حضور دارند.

جلالی دهکردی‏ معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان جنوبیگفت: صنایع دستی بسیار زودبازده و کم‌سرمایه است، هیچ چیزی جای ابتهاج تولید را نمی‌گیرد.

او افزود: صنایع دستی اقتصاد هویت بنیان ما است و باید با همه تار و پودمان این هنر‌ها را حفظ کنیم، ولی این خانوار‌های ایرانی بودند که همواره این هنر‌ها را حفظ کرده و در ایران و جهان به نمایش گذاشتند.

۲۰۸ غرفه در این نمایشگاه فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.