۵۲ قلم ملزومات هتل‌ها از صنایع‌دستی استان‌ها تأمین می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از اقدامات وزارتخانه برای تقویت جایگاه صنایع‌دستی و حمایت از صنعتگران این است که ۵۲ قلم ملزومات هتل‌ها از صنایع‌دستی استان‌های مختلف تأمین شود.

جلالی دهکردی در سفرش به خراسان جنوبی گفت : با رایزنی‌هایی که با هتل‌های پنج ستاره صورت گرفته خواسته‌ایم در هر هتل یک اتاق ایران داشته باشیم.

وی گفت: حوله حمام تولیدی خراسان جنوبی که دست‌بافته زنان این منطقه است برای این اتاق‌ها پیشنهاد داده‌ایم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با اجرای این طرح، هر مسافر با حضور در این اتاق، عملاً با صنایع‌دستی کل کشور آشنا می‌شود و این مهم یک نوع معرفی صنایع‌دستی استان‌ها است.

جلالی دهکردی گفت: با شرکت شهرک‌های صنعتی کشور هم صحبت شده که سوله‌های خالی شهرک‌ها در اختیار صنعتگران قرار دهند و نواحی صنایع‌دستی در نزدیک شهر‌ها راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه درخصوص تخصیص اعتبارات ویژه از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ به صنعتگران صنایع‌دستی هم پیگیری شده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه صنایع‌دستی با اندک اعتبار ایجاد می‌شود و آورده‌های فراوانی به همراه دارد باید سعی کنیم سهم خود را از اقتصاد بگیریم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: تنها ۲ درصد فعالان و شاغلان صنایع‌دستی زیر ۱۸ سال سن دارند و حوزه‌های متولی از جمله فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش باید برای ارتقای این جایگاه و افزایش این آمار نقش‌آفرینی کنند.

جلالی دهکردی گفت: همچنین ۴۴ درصد فعالان صنایع‌دستی در سطح کشور بالای ۵۰ سال سن دارند که زنگ خطری در این حوزه محسوب می‌شود.

یکی از راهکار‌های جبران و اصلاح این آمار و کم شدن فاصله بین نسلی در حوزه صنایع‌دستی توجه به مشوق‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی به معیشت قومیت‌های مختلف ما گره خورده است افزود: هویت هر منطقه در صنایع‌دستی تجلی پیدا می‌کند و در حقیقت صنایع دستی، هویت بنیان است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی همچنین می‌تواند با ایجاد اشتغال، به سهم تولید ناخالص ملی کمک کند و در صادرات محصولات کشور سهمی بسزایی داشته باشد.

جلالی دهکردی خراسان جنوبی را از قطب‌های صنایع‌دستی کشور که در جهان هم مطرح است عنوان کرد وافزود: این استان، ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در حوزه صنایع دستی دارد که باید پاس داشته شود.

وی با اشاره به برخی توانمندی‌های خراسان جنوبی در حوزه صنایع‌دستی گفت: صنعت نساجی این منطقه می‌تواند توسعه یابد و به بازار‌های جهانی وصل شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نمایشگاه سراسری صنایع دستی و حضور صنعتگران استان‌های مختلف به عنوان یک فرصت برای خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: هر کدام از این صنعتگران که از ۲۷ استان به خراسان جنوبی آمده‌اند، یک سفیر برای خراسان جنوبی خواهند بود و در معرفی ظرفیت‌های این استان، نقش بسزایی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.