معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:عشایر بازوان قدرتمند انقلاب اسلامی هستند که نقش مهمی در استقلال اقتصادی و اشتغال پایدار دارند.

سردار حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به پراکندگی جامعه عشایر در ۲۹ استان کشور گفت:عشایر بازوان قدرتمند انقلاب اسلامی هستند که نقش مهمی در استقلال اقتصادی و اشتغال پایدار دارند.

وی افزود: استان‌های فارس، کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین جمعیت عشایری و استان‌های قزوین و قم کمترین جمعیت عشایری را در خود جای داده‌اند.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری کشور ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: عشایر همواره در کنار عرصه تولید و خودکفایی، در دفاع از ارزش‌ها و مرزداری از کشور در صف مقدم بوده اند.

وی در ادامه، به عزم سازمان بسیج عشایر و قرارگاه محرومیت زدایی در رفع مشکلات این قشر اشاره کرد و افزود: با فعال شدن شورای عشایری در استان‌ها باید نسبت به رفع موانع و مشکلات پیش روی جامعه عشایری همت گمارد.

وی گفت: هم اکنون ۳۵ درصد از صنایع تولیدی مختلف در سطح کشور از طریق جامعه عشایری تغذیه می‌شوند که خود نوید بخش توسعه اقتصادی در این حوزه است.

وی پیر شدن جمعیت عشایری، هزینه بالای تامین سوخت وسایل مایحتاج و انباشت مطالبات را از ضروریات جامعه عشایر برشمرد که باید به آن توجه ویژه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.