جنبش حماس تاکید کرد مقاومت فلسطین اکنون با فلسطین سال ۲۰۰۲ خیلی فرق دارد.

برای دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی مسجل و قطعی شده است که یک هسته تشکیلاتی و سامان یافته دو عملیات انفجاری در قدس را طراحی کرده و انجام داده است، اما تائید هویت این هسته و دسترسی به آن همچنان غیرممکن است.

پایگاه اینترنتی «الاخبار» نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی تصور می‌کنند یک گروه فلسطینی فعال در شرق قدس در پشت پرده حملات انفجاری اخیر قدس قرار دارد و معتقد است نیرو‌های این گروه تحت نظارت یک مهندس توانمندی کار کردند موفقیت این عملیات و حرفه‌ای بودن آن مشخص است و همین امر انگشت اتهام را به سوی گروه‌های مقاومت در غزه به دست داشتن در عملیاتی که کابوس‌های انتفاضه دوم را زنده کرد نشانه می‌گیرند.

به دنبال آن بود که رژیم صهیونیستی از طریق میانجی گر مصری حامل پیام‌های تهدید برای جنبش حماس بود که واکنش اسرائیل بسیار سخت خواهد بود در صورتی که ثابت شود این جنبش در این عملیات دست داشته است. جنبش حماس نیز در پاسخ به این تهدید‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقاومت امروز با مقاومت سال ۲۰۰۲ بسیار فرق دارد و هرگونه ماجراجویی اسرائیل، تمام شهر‌های رژیم صهیونیستی را در تیررس گروه‌های مقاومت فلسطین قرار خواهد داد.

چندین ساعت پس از دو انفجار متوالی در قدس اشغالی، وتشدید تهدید‌های دشمن علیه نوار غزه در پی آن، مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق میانجی‌ها هشدار‌های متقابلی به همدیگر دادند که تدابیر و اقدامات از پیش تعیین نشده‌ای را انجام خواهند داد.

بر اساس آنچه که الاخبار از منابع نزدیک به جنبش حماس دریافت کرده است میانجی گران مصری تماس‌هایی را با این جنبش برقرار و تحولات اوضاع پس از دو عملیات انفجاری قدس را بررسی کرده اند. رژیم صهیونیستی جنبش حماس را به دست داشتن در این حملات متهم می‌کند و تهدید کرده است دوباره سیاست ترور رهبران جنبش حماس در غزه را در دستور کار قرار خواهد داد.

این منابع افزودند: مقامات حماس به این اتهامات صهیونیست‌ها پاسخ دادند و اعلام کردند این‌ها، تلاش برای کاهش فشار‌های داخلی رژیم صهیونیستی از طریق انتقال نبرد و بحران به نوار غزه است. جنبش حماس تهدید کرد بازگشت رژیم صهیونیستی به ترور‌ها، باعث خواهد شد موج‌های زیادی از عملیات‌های استشهادی و شهادت طلبانه در دستور کار قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار