به مناسبت هفته بسیج مسابقات قرآنی در محل حسینیه محبان ولایت حوزه شهری کوهبنان برگزار شد.

همزمان با هفته بسیج با حضور فرماندار کوهبنان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و جمعی از قرآن آموزان و داوران قرآنی مرحله اول مسابقات قرآنی ویژه دانش آموزان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و تفسیر در محل حسینیه محبان ولایت حوزه شهری کوهبنان برگزار شد.

در ابتدای مراسم روح الله ابراهیمی،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان خصوصا سردار دل‌ها گفت: این مسابقات به منظور ترویج فرهنگ قرآنی، ایجاد انگیزه، شناسایی استعدا‌های نهفته و ترغیب جوانان و نوجوانان در مسیر قرآنی برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان افزود: رتبه‌های برتر این مسابقات پس از رقابت و راهیابی به مرحله بعد به مسابقات استانی اعزام خواهند شد.

او افزود: باید از والدینی که فرزندانشان را در سنین کم با قرآن آشنا کرده و آن‌ها را به سمت و سوی قرآن سوق می‌دهند تشکر کنیم در حالی که هجمه‌های دشمن به این سمت است که قرآن مهجور باشد و فرزندان ما از قرآن فاصله بگیرند.

ابراهیمی اظهارکرد: از دلایل اصلی انحطاط و شکست جوامع همین است که در مسیر و دام دشمنان افتاده اند و از قرآن، آموزه‌ها و توصیه‌های قرآنی دور شده اند در حالی که ائمه اطهار حفظ ایمان و سعادت را در انس با قرآن برشمرده اند.

در ادامه مجید توکلی فرماندار کوهبنان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: از والدین دانش آموزان بسیجی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که موجب آشنایی فرزندانشان به قرآن در این سنین شدند و آن‌ها را به ثواب و تربیت صحیح نزدیک‌تر کردند.

او اظهار کرد: به کاربرد قرآن در زندگی باید باور قلبی داشته باشیم و بدانیم تنها کتاب آسمانی است که بدون تحریف مانده، خداگرایانه است و از تولد تا مرگ انسان را در بر می‌گیرد که این رمز موفقیت برای ماست.

فرماندار کوهبنان گفت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود درهایش بروی شیطان بسته است و باعث سعادت‌مندی اهالی آن خانه می‌گردد.

توکلی خطاب به دانش آموزان بسیجی افزود: در قرآن تفکر و تدبر کنید، سعی کنید پژوهش در قران را سرلوحه امورات خویش قرار دهید تا اتفاقاتی خوبی برایتان رقم بخورد و قلبتان آرامش بگیرد.

او گفت: شما بعنوان اسوه و الگوی سایر دانش آموزان باید قرائت قرآن را در مدارس ترویج دهید و صبحگاه‌های قرآنی مدارس را رونق ببخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار