نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن درباره به یغما بردن نفت و گاز کشورش توسط غارتگران هشدار داد.

عبد العزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه نفت و گاز یمن ۸ سال است که توسط ائتلاف متجاوز و دولت مزدوران قاچاق می‌شود و با این اقدام سود هنگفتی به جیب می‌زنند، هشدار داد چنانچه غارتگران به بنادر یمن نزدیک شوند با عملیات نظامی ارتش این کشور مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه یمن نوعی هشدار و پیام امنیتی برای غارتگران ارسال کرده، گفت: اگر آن‌ها متوجه این هشدار نشوند، این پیام‌های امنیتی را به اقدام نظامی آشکار علیه هر شرکتی که به بنادر جمهوری یمن اعم از «عدن»، «الحدیده»، «الضبه» و یا «النُّشیمه» نزدیک شود، تبدیل می‌کنیم.

این مقام یمنی اعلام کرد صنعا همواره آماده تمدید آتش بس مسالمت آمیز به شرط رفع مشکل حقوق کارمندان در بخش‌های مختلف بوده، اما اجازه نمی‌دهد هیچ طرفی بدون تفاهم و یا توافق با صنعاء به یمن بیاید و نفت و گاز آن را به یغما ببرد.

بن حبتور همچنین خاطرنشان کرد: مسئولیت تمامی بنادر یمن بر عهده صنعاء است و این بنادر تحت نظارت و رصد ما هستند و هر شرکت بین‌المللی که از خطوط قرمز عبور کند و بخواهد نفت و گاز ما را غارت کند، توسط ارتش یمن مجازات خواهد.

نخست‌وزیر یمن صادرات و خروج نفت از کشورش را منوط به توافق با صنعا دانست و تاکید کرد: اگر با صنعاء توافق نشود، اجازه نمی‌دهیم هیچ شرکتی حتی یک لیتر نفت از کشور خارج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار