لزوم ایجاد مراکز مشاوره جوانان در خراسان جنوبی

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: در خراسان جنوبی باید تلاش شود تعداد مراکز مشاوره جوانان بالابرود تا بتوانیم از استان در این حوزه حمایت کنیم.

سی هفتمین جلسه ستاد امور جوانان استان به ریاست طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و باحضور حجت الاسلام متقی فر مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزرارت ورزش و جوانان کشور در سالن ماژانی استانداری برگزارشد.

 مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزرارت ورزش و جوانان کشور در این جلسه گفت: نرخ ازدواج در خراسان جنوبی در وضعیت مناسبی قرار دارد و دربحث طلاق هم در وضعیت متوسط نسبت به میانگین کشوری است ولی در برخی شهرستان ها روند رو به افزایشی دارد.

او افزود: در خراسان جنوبی باید تلاش شود تعداد مراکز مشاوره  جوانان بالابرود تا بتوانیم در این حوزه از این استان حمایت کنیم.

حجت الاسلام متقی فر بیان کرد: هر فرمانداری در شهرستان ها از جهت مکان بتواند استقرار مشاوره را فراهم کند در وزارتخانه هزینه های مشاوره و کسب مجوز را تسهیل می کنیم و از نظر تامین هزینه آنان را حمایت خواهیم کرد و مشاوره ها را به صورت رایگان خواهیم کرد.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزرارت ورزش و جوانان کشور گفت:درمورد خانه جوان حتما دغدغه استان شما را در وزراتخانه پیگیرخواهم شد که ان شالله به زودی به نتیجه برسد.

طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه خواستار توجه ویژه این وزارت به طرح های مرتبط با مبحث فرزندآوری در استان شد.

او افزود:کارگاه های ازدواج نیازمنداعتبارات ویژه در شهرستان ها بویژه شهرستان های مرزی هستیم همچنین خانه جوان استان که ۹۰ درصد کارآن انجام شده و ۱۰درصد آن مانده که نیازمند اعتبارات از سوی وزرارت ورزش و جوانان است.

طالبی گفت:همچنین باید در مساجد و حسینیه ها اتاقی دراختیار جوانان قرار بگیرد و فعالیت های آنان انجام گیرد.

تسهیلات و اشتغال در امر ازدواج،نبود سالن ورزشی،نبودارائه مشاوره های خانواده در سطح شهرستان ها،پیاده کردن سامانه هوشمند برای جوانان تا زمان فرزندآوری از جمله مواردی بود در این جلسه توسط فرمانداران شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانسی مطرح شد.

در پایان این جلسه از تولیدات فرهنگی رسانه ای ازدواج وخانواده هم رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.