نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به «کوپ ۲۷» قطعنامه‌ای در خصوص تشکیل صندوقی اختصاصی برای تامین مالی خسارات آب و هوایی تصویب کرد.

امروز یکشنبه در نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به "کوپ ۲۷ " (COP27) قطعنامه‌ای در خصوص تشکیل صندوقی اختصاصی برای تامین مالی خسارات آب و هوایی که کشور‌ها به ویژه کشور‌های آسیب پذیر پیشتر متحمل شده اند تصویب شد.

حامیان این تصمیم آن را تاریخی توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم در پایان نشست سالانه آب و هوای سازمان ملل متحد در شرم الشیخ با اجماع در مجمع عمومی و در میان تشویق‌ها به تصویب رسید.

پیشتر، در حاشیه کنفرانس جهانی آب و هوای "کوپ ۲۷" در مصر، اطمینان داد که می‌خواهد بر «کشور‌های ثروتمند غیر اروپایی» و به‌ویژه ایالات متحده «فشار» وارد کند تا آن‌ها «سهم» خود را برای کمک به کشور‌های فقیر بپردازند.

امانوئل مکرون در جریان تبادل نظر با جوانان در شرم الشیخ گفت: "ما باید در نشست کنفرانس آب و هوایی کوپ ۲۷ که آمریکا و چین در آنجا حضور دارند، به این دو کشور فشار وارد کنیم، زیرا اروپایی‌ها "تن‌ها کسانی هستند که پول می‌دهند. "

وی افزود: بنابراین لازم است "به کشور‌های ثروتمند غیر اروپایی فشار بیاوریم و به آن‌ها بگوییم باید سهم خود را بپردازید."

فرانس تیمِرمانس، معاون رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته اعلام کرد اتحادیه اروپا و برخی کشور‌های عضو برای کمک به آفریقا به منظور تطابق با تغییرات آب و هوایی، روی هم بیش از یک میلیارد یورو پرداخت می‌کنند.  وی در کنفرانس کوپ ۲۷ در مصر گفت: اتحادیه اروپا و چهار کشور عضو (فرانسه، آلمان، هلند و دانمارک) با هم کمک می‌کنند تا بیش از یک میلیارد یورو در حمایت از تطابق آفریقا با این شرایط جوی جمع آوری کنند.

همچنین وزارت خارجه آلمان، وزارت اقتصاد و حفاظت از آب و هوای فدرال آلمان، وزارت همکاری اقتصادی و توسعه و نیز وزارتخانه محیط زیست، حفاظت از طبیعت، امنیت هسته‌ای و حفاظت از مصرف کنندگان به مناسبت افتتاحیه بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در (شهر ساحلی شرم الشیخ) مصر، بیانیه مشترکی منتشر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار