شهردار زنجان گفت: در بارندگی‌های چند روز اخیر در اکثر نقاطی که هر سال دچار آبگرفتکی می‌شدند اصلاحاتی صورت گرفت و امسال چنین مواردی مشاهده نشد.

علیرضا فیروزفر‏‏، شهردار زنجان با بیان اینکه در خصوص اصلاح انهار، شهر زنجان واقعا مشکل دارد، افزود: احداث انهار و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرک‌های اقماری به ویژه بخش بالادستی شهر بدون توجه به وضعیت شبکه جمع آوری آب‌های سطحی مناطق پایین دست ها، طراحی غیراصولی شده و این موضوع مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدام به موقع، امسال تا حدود خیلی زیادی بخش قابل توجهی از مشکلات در خصوص انهار را برطرف کردیم.

فیروزفر اظهار داشت: در این راستا یک سری کار‌های زیرساختی در برخی مناطق شهر انجام گرفت، به طور مثال در منطقه بهارستان از جهت آبگرفتگی مشکل عمده داشتیم که بعد از مدت‌ها کانال مورد نیاز هدایت آب‌های سطحی در آن منطقه ایجاد شد و بخش قابل توجهی از مشکلات این منطقه حل شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر پروژه ایجاد کانال برای رفع آبگرفتگی در میدان انقلاب (مرکز شهر) در حال انجام است، افزود: با اتمام این پروژه تا ۲ هفته آینده، مشکل آبگرفتگی میدان انقلاب نیز بر طرف می‌شود.

شهردار زنجان همچنین به اجرای طرح‌های روان سازی ترافیک در شهر اشاره کرد و گفت: مرحله مطالعات این پروژه کلید خورده و تا از قبل پایان امسال وارد فاز اجرایی می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه اصلاح خطوط اتوبوسرانی در شهر زنجان امری ضروری است، افزود: در این خصوص نیز اقدامات اجرایی در دستور کار است و خطوط ناوگان عمومی شهر اصلاح خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.