نرخ رشد جمعیت در استان همدان ۷ دهم درصد است

مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان باروری کلی در کشور ۱/۷ و در استان همدان نیز ۱/۶۵ درصد است.

دکتر شهلا نوری در ششمین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: تأخیر در بارداری اول موجب افزایش ناباروری شده و می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.

او افزود: مراکز بهداشت مهمترین مکان در ارائه آموزش‌های عمومی در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور و استان همدان  ۷دهم درصد است.

نوری افزایش فاصله بین فرزندان، افزایش سن ازدواج و فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد نخستین فرزند را از چالش‌های موجود در کشور برشمرد و ادامه داد: پرداختن به برخی مسائل همچون ازدواج بهنگام، فرزندآوری در دو سال اول ازدواج و ازدواج مجدد زنان مطلقه و بیوه از جمله مسائلی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

نوری با بیان اینکه بارداری در هیچ سنی خطرناک نبوده و تنها در بعضی سنین نیازمند مراقبت بیشتر است، بیان کرد: با توجه به امکانات خوب پزشکی و تشخیصی موجود در سطح کشور خطرات ناشی از سن بارداری به حداقل رسیده است.

 این جلسه در راستای اجرای ماده‌های ۲۸، ۳۵ و ۴۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با موضوع آموزش کارکنان و عموم جامعه مطرح و چالش‌ها و مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.