مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت:قرارگاه جمعیت برای پیشبرد بهتر قانون جوانی و ترویج فرهنگ فرزند آوری در استان تشکیل می‌شود.

فاطمه ستاری نوید در نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان گفت:بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در دی ۱۴۰۰، قانون جوانی جمعیت صادر و ابلاغ استانی شده است و استانداران به عنوان رئیس و اموربانوان استانداری به عنوان دبیر اجرایی آن هستند.

او گفت: با استفاده از ظرفیت هیات اندیشه ورز و نخبگان هفت کارگروه  از جمله تشکیل کارگروه حقوقی و مسئولیت‌های بانوان، کسب و کار پایدار، زیست عفیفانه، نشاط اجتماعی، گفتمان سازی الگوی سوم، جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده در فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان پیش بینی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان ، جوانی جمعیت را  از مهمترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب و لزوم تحقق آن را رفع موانع، ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی میان خانواده‌ها دانست و گفت : هم اکنون نرخ رشد جمعیت به  زیر یک درصد رسیده و تلاش برای حل مشکلات جمعیت یک تکلیف همگانی است.

فاطمه ستاری نوید با بیان اینکه رشد جمعیت به پایداری خانواده و جامعه کمک می‌کندگفت: زنان به عنوان راهبران و محور‌های اساسی خانواده باید مشکلات و آسیب‌های عدم ازدواج و فرزندآوری را در خانواده‌ها بیان و نقش مبلغ را در این زمینه ایفا کنند.

او گفت: در برخی از خانواده‌ها که از نظر اقتصادی برخوردار به شمار می‌روند نرخ فرزند آوری پایین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.