معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ماماها در سال ۱۴۰۰ مراقبت و درمان هزار و ۲۵۰ مادر مبتلا به کرونا را بر عهده داشتند.

دکتر رضا طهماسبی در همایش روز جهانی ماما و جوانی جمعیت گفت: ماما‌ها علاوه بر سلامت مادران باردار و نوزادان در اورژانس‌ها و کلینیک زنان و ناباوری، پیشگیری برخی از بیماری ها، مشاوره و آموزش هم فعالیت دارند.

او گفت: کاهش زادآوری و جمعیت، بهداشت و سلامت جامعه را با مشکل رو به رو می‌کند،و فرزند آوری باید خواسته جامعه باشد و بدانند جامعه نیاز جوان سازی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: گرایش مردم در چند سال اخیر به فرزندآوری کم شده است و از طرفی در چند سال گذشته تغییر سیاست‌ها برای فرزند آوری جبران نشده است.

به گفته طهماسبی دولت‌های اروپایی چند سال است با جذب مهاجران و برنامه‌های تشویقی دنبال رفع  بحران پیری جمعیت هستند و در کشور ما باید از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از پیری جمعیت استفاده کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت: سلامت جامعه‌ها همه با هم شکل می‌گیرد و جوانی و سلامت جامعه در جهان به هم پیوسته است.

دکتر مهدی  مجذوبی گفت: آژیر خطر پیری در جامعه به صدا درآمده است و سیاست تک فرزندی یک سیاست شکست خورده در جهان است و همه کشور‌های اروپایی و حتی چین هم از آن عبور کرده اند.

او گفت: اکنون در استان همدان ۲ مرکز ناباروری فعال است و ۲ مرکز دیگر در آینده به این مجموعه اضافه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.