نشست هم اندیشی مدیران، کارشناسان، گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد در حوزه جمعیت در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد.

در این جلسه کارشناسان درباره موانع پیش روی ازدواج و فرزندآوری در جامعه و ضرورت فرهنگ سازی و حمایت‌های اقتصادی و معیشتی برای این بخش موضوعاتی را مطرح کردند.

 استان همدان جزو چهار استان پیر کشور است.

در این جلسه مطرح شد سن فرزندآوری اکنون در جامعه ۳۵ تا ۴۴ سال شده.

در این جلسه مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: نهادینه کردن کاهش سن ازدواج و فرزند آوری، توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و معرفی الگو‌های موفق ازدواج  با فرزند‌های بیشتر یکی از کار‌هایی است که باید مسئولان و فعالان فضای مجاز یو رسانه‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

دیروز دبیر مرکز مطالعات جمعیت کشور هم گفت: هم اکنون با وجود ۱۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال وارد بحران پیری جمعیت شده ایم.

صالح قاسمی در همایش کنشگران و فعالان جمعیت استان همدان گفت: ۷۰ درصد جامعه جوان مشکلات اقتصادی را مانع فرزندآوری می‌دانند و بعد از سیاست‌های کلی جمعیت، پارسال قانون جوانی جمعیت تصویب شد و از امسال این قانون لازم الاجراست.

آقای خداویسی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هم گفت:کاهش ازدواج، افزایش نرخ طلاق ثبتی و وجود طلاق‌های عاطفی در بین برخی از زوج‌ها و مسایل اقتصادی و معیشتی از جمله چالش‌های فراروی جمعیت است.

او گفت: سال گذشته به ۸۹ درصد از زوج‌های جوان تسهیلات ازدواج پرداخت شد که استان همدان جزو استان‌های برتر در پرداخت تسهیلات ازدواج به شمار می‌رود.

برچسب ها: ازدواج ، جمعیت ، فرزندآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.