فرماندار سیرجان بر لزوم توسعه و ترویج بیمه روستایی و عشایر در میان مردم شهرستان تاکید کرد.

جلسه مشترک بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی و ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به ریاست  یعقوبی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان،بخشدار مرکزی و جمعی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تابعه در محل سالن اجتماعات بخشداری مرکزی برگزار شد.

علی یعقوبی پور در این جلسه گفت: در راستای محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان بازدیدهای میدانی از روستاهای شهرستان انجام شده و موانع و مشکلات روستاها شناسایی و دسته بندی شده و هدف از برگزاری جلسه رسیدگی و پیگیری برای رفع مشکل روستاها است.

او با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط و تعامل دهیاران و دستگاه های اجرای برای پیگیری و حل مشکلات مردم گفت: ارتباط و تعامل بین دهیاران و مدیران دستگاه های اجرایی تقویت کننده امور است که باعث تسریع در روند توسعه و ارائه خدمات در روستاها می شود.

 یعقوبی بیمه اجتماعی را مهم و ضروری برای روستاییان برشمرد و خدمات این صندوق را ارزشمند توصیف کرد و افزود: استقبال روستائیان و تشویق آنان به عضویت در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، منجر به توسعه روستاها شده و در نتیجه موجب حفظ کرامت انسانی و افزایش امید به زندگی و کاهش مهاجرت می گردد.

در پایان فرماندار ویژه سیرجان ازهمه مدیران ، بخشداران ،دهیاران خواست تا در خصوص تشویق و آگاه‌سازی روستائیان به منظور استفاده از خدمات بیمه اجتماعی اقدام جدی به عمل آورند، تا تمامی روستائیان و عشایر شهرستان از مزایای این بیمه بهره مند شوند.

در این نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و مشکلاتی از جمله آب،برق،گاز،راه های روستایی،واگذاری زمین ... و اختلاف نظر با برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان مطرح و تصمیماتی در جهت رفع مشکلات اتخاذ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار